6

Shopping raya...

Salam buat semua sahabat yang dicintai,

Hari Ahad yang lalu wan ke KL. Konon-konon nak berbelanja untuk raya. Dan memang wan ke KL dan berbelanja. Tapi sebelum tu wan singgah sentul ambil baju raya yang dah siap sebelum puasa lagi. Sirman yang tak mahu ‘masuk’ KL parking kereta kat LRT Sentul dan kami (Aysha, sirman & myself) naik LRT ke KL. Hala tuju kami adalah di Jalan Masjid India, jadi kami turun di stesen Masjid Jamek dan menapak menghala ke arah SOGO.

Orang... memang sudah agak ramai kerana wan sampai area Jalan TAR lebih kurang jam 11.00 pagi walaupun pada awalnya dah cakap dengan sirman nak keluar ‘pagi-pagi’. Sambil berjalan mata melilau melihat kot-kot ada benda yang berkenan di hati. Niat nak beli baju kurung untuk Aysha dan tudung untuk wan... tapi wan memang surrender la... pening nak tengok baju yang bergantungan dengan pelbagai corak dan bunga tapi langsung tak berkenan di hati. Ada yang berminat tapi harganya mak ai!! seratus lebih! Sudahnya wan tak belipun baju kurung untuk Eisya.

Tapi sempat la wan beli tudung untuk wan, itupun Eisya dah merengek nak cari bangku nak duduk... sebabnya sementara wan dok memilih tudung, mereka jumpa kedai jual magazine... dan Eisya dan ‘bookshop’ adalah seperti magnet!! Sudahnya mereka berdua terus ke SOGO dan wan bersendirian mencari apa yang berkenan di hati. Tapi bila jalan sorang-sorang terasa tak syok la pula... sudahnya wan dah tak ada hati nak mencari apa-apapun.

Di SOGO, masyallah ramainya orang!! belum lagi memilih baju untuk eisya, wan menengok orang pun kepala dah pening! Jumpa sirman dan eisya di Foodcourt tingkat atas (huhuhu dah lama tak ‘together-gether’ dengan kawan-kawan kat sini!!)

Oleh kerana wan dah tak ada hati nak ber'shopping’ ajak sirman ke One Utama (OU) rasanya kat sana tak ramai sangat orang kot!. On da way nak turun ke LRT singgah di bahagian kanak-kanak dan sempatlah wan belikan my Aysha 4 helai t-shirt, 1 blouse dan sehelai jeans... sepasang selipar raya, total semuanya lebih RM350. Itu belum beli baju kurung lagi tu! Ambil punya ambil tak perasan semuanya jenama Hush Puppies kecuali selipar jenama Kiki Lala. Semenjak Eiysa dah ‘besar’ ni semuanya dia nak pilih sendiri. Dan semua baju-baju ini dia yang pilih sendiri!

Selesai urusan di SOGO kami menghala ke OU. Di sini walaupun orang ramai juga, tapi tak la rasa 'pack' seperti di SOGO. Sebenarnya wan ke sini hanya semata-mata nak ke stencil works sdn bhd iaitu kedai yang menjual alatan 'scrapbook'. Setelah dapat apa yang nak (huhuhu even barang yang tak berniat nak belipun wan beli!!) kami berlegar-legar di OU sementara menunggu waktu berbuka, (oh ya tak jadi berbuka di Nelayan sebab hari Ahad tu fullybooked!) kami berbuka di Kenny Rogers.

Dalam dok berlegar-legar tu wan masuk kedai crocs... ada satu kasut tu berkenan sangat, tapi tak ada saiz la pula... huhuhu tak kira, wan nak cari juga kasut tu! sirman kata kat Subang Parade (SP) ada kedai crocs... hehehe hujung minggu ni nak ajak dia ke SP pulak! & nak beli perfume juga... sebab masa nak masuk ke SOGO tu ada sales girl beri sample bau dia wangi la pula... kalau tak silap COCO Channel (wan ada simpan kertas yang dia beri!) & sirman kata OK... hehehe bila lagi nak 'merasa' duit dia ek! time raya ni la kalau nak minta apa-apapun! & wan masih belum beli kasut raya untuk wan juga serta tudung masih belum cukup lagi... wah! melampau la pula wan nikan?? hehehe tak kira! nak jugak!!!

Oleh kerana masih banyak masa... tengok-tengok la booth yang ada di ruang legar OU tu... dan wan sempat beli sehelai tudung (bukan tudung raya ya! hehehe), kemudian kami ke tempat yang sentiasa membuatkan eisya tak akan ajak kami balik... iaitu 'bookshop'. Wan pun tak tahulah... eisya kalau jumpalah mana-mana kedai buku dia boleh jadi 'hilang ingatan'. Energy dia mengalahkan orang yang tak puasa!. Apa yang membuatkan wan sukakan MPH OU ni kerana dia ada satu section untuk pengunjung melepak. Wan kat sini sampai terlelap (serius! wan memang tertidur... ahaks) nasib baik pakai topeng muka jadi orang tak nampak sangat macam mana muka wan yang cun ni tidur!! hahahaha

Sedar-sedar dah selambak buku yang eisya pilih dan eisya dengan memek-muka-minta-belas minta 'approval' untuk dibelikan kesemua buku-buku + magazine yang dipilihnya... wan terpaksa kuatkan hati tak mahu layan kehendak dia. Tapi dalam tak layan tu 5 buah juga la yang dia dapat! dan untuk wan, wan beli buku Yakjuj & Makjuj - Bencana Di Sebalik Gunung tulisan Muhammad Alexander (Penulis Indonesia, tapi terjemahan oleh PTS Islamika) serta buku tulisan Dato' Dr. Haron Din bersama Ishak Din dan Abu Hassan Din - Menjawab persoalan Fikah Harian.

Selesai urusan pembayaran kami ke Kenny Rogers untuk berbuka puasa (kami booking dulu setiba aje kami di OU, kalau tak jangan harap nak dapat seat). Selesai berbuka kami terus balik.


HARI ISNIN - CUTI NUZUL QURAN

KL tak cuti means Sirman kerja. Ingatkan lepas subuh boleh la sambung tidur dan bangun lewat sikit. Tapi pagi-pagi lagi Eisya dah kejutkan tanya tentang sirman. Ingatkan nak sambung tidur tapi asyik kena kacau sahaja dengan Eisya yang agaknya kebosanan kot... terpaksalah bangun.

Rutin biasa hari cuti (memandangkan semalamnya seharian di luar) masukkan kain dalam washing machine, basuhkan kasut sekolah eisya kemudian ingat nak lepak sambil baca buku yang baru di beli semalamnya. Tapi sibuk la pula si Eisya nak buat kad raya untuk kawan-kawannya. Terpaksalah layan... kalau tak selagi itu dia akan kacau dengan soalan-soalan yang kadang-kala boleh menaikkan darah.

Siap kad raya untuk Eisya... ingat nak sambung buat kad raya untuk kawan-kawan... tapi dah penat la pula... sudahnya... tak siap satupun!! yang siap... potong kertas aje! Sirman dari awal-awal lagi dah cakap... 'beli ajelah yang dah siap! lagi cepat dan jimat! (dia merujuk pada harga 'alatan' yang wan beli semalam... sampaikan tak berani nak cakap kat sirman totalnya berapa... hehehehe)


Salam sayang,

6 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Crocs tu ko boley beli online lar Wan...ada yg murah2 cmpared ngan kat outlet.. 30-40% murah lagi..

Tapi Na xberapa berkenan lar ... hehehe...

Wan Amalyn said...

Na,

huhuhu tak confident la nak beli online... =(

Hehehe mulanya cam tak cantik... tapi lama-lama tengok cam ok plak! ahaks!!

Anonymous said...

cantiknye kasut... pink lagi...mmg pink suits u beautifully... salam ramadan wan... -nor ash burn-

Wan Amalyn said...

Nor Ash,
salam *big hug* miss you la dear!!

hehehe kasut pink tu bukan wan punyalah!! itu si Aysha punya... dia kalau boleh semua benda nak warna pink =)

wabbit shomel said...

comeinya kasut aysha...
ada kaler owen tak wan??
hi
hi
hi
.
.
.

Anonymous said...

hahaha... sorry tersalah bc...:p

mmg tak sangka anak dara kecil tu minat kasut seperti org dewasa... :D tp anak dara sy yg kecil pun sama jgk... kebaya lap lip dan kasut tinggi mengalahkan pengantin! :p -nor ash-

Back to Top