0

Bacaan di bulan Ramadan...

Salam buat semua sahabat yang dicintai,

Alhamdulillah, sebuah lagi buku yang telah wan beli ketika Pesta Buku Selangor 2009 baru-baru ini telah berjaya wan habiskan. Wan bukan apa... punya satu hobi yang sangat buruk, beli buku tetapi ada antaranya langsung wan tidak sentuh! sedihkan! Teringat antara kata 'adinda' di seberang, "agaknya kalau buku-buku tersebut boleh berkata-kata sudah lama kita (wan) disumpahnya... beli tapi tak memanfaatkannya (baca)" (begitulah lebih+kurang bunyinya... hehehe)

Buku ini, Travelog Haji : Mengubah Sempadan Iman karya Muhd Kamil Ibrahim wan jadikan peneman sepanjang jalan pergi-balik KL-KB-KL. Dan semalam telah selamat wan khatam. Alhamdulillah.

Siapa Muhd Kamil Ibrahim?
Beliau adalah Profesor Perakaunan di Universiti Teknologi MARA. Beliau banyak menghasilkan karya seperti PhD: Kecil tapi Signifikan, Ibrahim Shah: Menyingkap Pengurusan Universiti, Motivasi Minda Pelajar, Pelajar Cemerlang dan Motivasi Remaja. Beliau juga menulis buku kepakaran bidang seperti Value Relevance of Accounting Numbers, Financial Reporting in Malaysia dan Corporate Social Responsibility in Malaysia. Lebih daripada 400 rencana juga diterbitkan dalam pelbagai media massa.

(Sumber rujukan : ->sini<-)

Buku ini pada wan terlalu banyak info berguna yang boleh dijadikan iktibar, panduan serta pedoman hidup. Jangan terpedaya, buku ini bukanlah novel tetapi ia merupakan catatan perjalanan penulis yang menunaikan fardu haji. Selain amalan serta panduan tentang fardu haji, penulis melalui buku ini juga menggambarkan tentang suasana serta keadaan di tanah suci. Ia bukan hanya merujuk kepada kisah tempat, budaya, pengangkutan, makanan, minuman dan tempat-tempat menarik dan bersejarah, tetapi ia adalah kisah perjalanan roh insan yang melangkaui kehidupan rutin manusia.

Bacalah, wan pasti kamu tidak akan merasa rugi melaburkan RM18.00 untuk 'sebuah' ilmu yang tidak terhitung nilainya. Moga kita beroleh manfaat.

Nota wan,
Huhuhu tension sungguh... wan sudah be'raya' semalam... yang tak syoknya dia 'datang' ketika azan sudah hampir-hampir tiba di kaca tivi... kenapalah dia tak tunggu barang seminit dua aje lagi??!! =(


Salam sayang,

0 comments:

Back to Top