2

Balik kampung...

Salam buat semua sahabat yang dicintai,

Sempena cuti merdeka, wan balik kampung. Balik selepas kerja hari sabtu. Lebih kurang jam 3 petang dari KL bergerak menuju ke pantai timur. Singgah di RnR Gua Musang untuk berbuka dan maghrib. Meneruskan perjalanan ke rumah dan lebih kurang jam 11 malam baru sampai.

Penat yang teramat.

Apatah lagi sirman yang memandu sendirian dari KL hingga ke Kelantan. Wan di sebelah hanya duduk diam dan adakalanya terlelap mata. Dah la hujan lebat yang amat hingga menyukarkan pandangan mata ketika kami keluar dari RnR Gua Musang.

Tapi oleh kerana keinginan wan nak balik merasa berbuka dan bersahur dengan mek & abah, gagahkan diri juga dan alhamdulillah wan juga dah sihat =) (agaknya demam rindu kot! hehehe)

Walaupun hanya sempat berbuka untuk sekali dan bersahur 2 pagi, tapi kiranya okey la daripada tiada langsung. Bukan apa, memandangkan tahun ini wan akan beraya di shah alam dulu, jadi peluang untuk berbuka dan bersahur dengan mek & abah memang tiada kalau wan tak balik waktu cuti sempena merdeka ini.

Kali ini, walaupun ahli (adik-beradik) tak lengkap... & rasanya memang dah tak akan lengkap... sekurang-kurangnya masih ada Rose dan Lina serta keluarga masing-masing yang meramaikan majlis berbuka. Hanya lauk yang simple memandangkan mek pun tak berapa sihat. Ada sup tulang, ikan siakap dan bawal masak tiga rasa, ada kerabu mangga (sedapppp!!), ada ulam daun ketereh (my fav.). Walaupun simple tapi seronok!! hilang segala penat lelah berjam-jam dalam kereta.

Semalam, 31 Ogos 2009 hari merdeka. Perjalanan balik pada awalnya lancar mula bergerak perlahan ketika memasuki Raub hinggalah ke Bentong. Memasuki karak highway juga sama, perjalanan bergerak agak perlahan di sesetengah kawasan kerana kenderaan banyak & adakalanya tidak bergerak.... wan yang berada di sebelah pemandu sudah tension apatah lagi pemandu!! Tapi nasib baik kami masih sempat tiba di rumah USJ ketika azan sudah maghrib hampir. Dan juadah berbuka kami adalah makanan yang kami singgah beli di restoran megah shah alam.

My Aysha, masih lagi berjaya menyempurnakan puasanya hingga ke hari ini tanpa tinggal seharipun. Alhamdulillah... hehehe nampak aje kurus tapi dia berjaya berpuasa dan surprise nya selera makan dia agak bagus di bulan puasa ini. Mana taknya request untuk berbuka, bermacam-macam tapi dia memang makan! hahaha wan rasa kalau orang lain kurus masa puasa, tak mustahil my Aysha beratnya akan bertambah di bulan ramadhan ini!!. Kalau sebelum ini beratnya 16kg, kita tengok berapa beratnya bila dah habis bulan ramadhan ni ya! =)


Salam sayang,

2 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

lenkali ko kirim assalamualaikum kat mek eh...

Wan Amalyn said...

Na,
Insyallah... =) lupa nak habaq kat ko yang oghang nak kelik klate ;)

Back to Top