0

Cerita tentang berbuka puasa...

Salam buat semua sahabat yang dicintai,

Insyallah minggu ini adalah minggu terakhir kita akan berpuasa. 3 minggu berlalu terasa begitu cepat, sedar tak sedar kita sudah di minggu terakhir. Entah dapat bertemu atau tidak dengan ramadan yang akan datang. Moga-moga ini bukan ramadan terakhir kita.

Hari sabtu yang lalu, wan dan keluarga memenuhi undangan berbuka puasa daripada adik ipar - Ayin. Minggu sebelumnya di rumah alang - Azli, tapi wan tak dapat datang kerana ketika dia telefon kami baru membuat tempahan berbuka di Kenny Roger's OU. Selesai makan dan ketika nak balik, derang pula sibuk-sibuk nak berbuka kat rumah wan. Alamak! dengan rumah sarang burung tu muat ke?? Jadi... untuk minggu terakhir yang insyallah akan jadi hari terakhir berpuasa mereka akan datang berbuka puasa di rumah wan. Dan bersyarat, makanan bawak sendiri... hahahaha

Walau bagaimanapun wan harus masak nasi dan sediakan juga satu dua lauk. Tolongggg... wan buntu tak tahu nak masak apa. Lagipun wan bukannya pandai masak! kalau sekadar untuk makan perut sendiri oklah... ini nak jamu orang wan jadi takut... nanti tak masuk dengan selera mereka macam mana?? Sirman suruh masak lemak udang. Tapi wan rasa nak masak ayam percik (hanya dua lauk ni aje yang wan tahu masak... huhuhuhu) Dan rasanya wan kena ajak sirman ke pasar borong malam jumaat tu, kerana hari sabtu wan masih bekerja. Harap-harap semuanya berjalan lancar!

Semalam, wan ajak sirman ke IKEA. Nak cari pinggan makan yang sememangnya tak banyak kat rumah. Jangan tak percaya, walaupun dah kahwin 9 tahun lebih, pinggan makan kat rumah wan memang tak cukup. Yelah selama ini hanya kami 3 beranak sahaja jadi tak la memerlukan banyak pinggan. Tapi bila nak kena jamu orang ni sekurang-kurangnya kenalah ada pinggan ekstra. Takkanlah wan nak jamu mereka dengan pinggan polisterin pulak! melampau la tu! Ingat nak pergi tengok kat Living Quarters pula tapi tak tahu la ada masa ke tidak nak perginya... huhuhu tolong la sesiapa yang ada pinggan lebih tu sedekahla kat wan... wan nak set pinggan corell ya!! hehehe

Ok berbalik pada cerita pinggan, pusing punya pusing kat IKEA tu, tak ada yang cantik la pula. Eisya pula teruja dengan susunatur setiap bilik contoh... hinggakan beberapa kali wan hampir terlepas pandang dia. Mana taknya, setiap ruang dan sudut dia nak jelajah dan nak 'test'. Huhuhu seriau juga la wan dibuatnya!! Dalam tak ada benda nak beli (kecuali pinggan mangkuk) melayang juga 150++ dengan entah-apa-apa-benda yang wan ambil (termasuklah lilin wangi... huhuhu)

Malam tadi pula, wan ke PKNS Shah Alam nak cari baju kurung untuk Eisya, pening la... dah la tu, orang ramai pulak tu, ditambah dengan tak banyak pilihan, kalau adapun yang tak berapa nak cantik (pada pandangan mata wan laa). Susah la bila shopping last minit macam ni, sebab saiz eisya (8) dah tak banyak yang tinggal. Tapi oleh kerana dah tak ada masa dan wan dah pening nak memikirkannya untuk lain kali, wan beli la juga itupun terpaksa ambil saiz 10 sebab saiz 8 dah habis.

Oh ya, betul la seperti apa yang wan kata pasal my Aysha. Tau tak... berat badan dia naik 3 kilo (daripada 16kg kepada 19kg) selama berpuasa ni. Hahaha kalau orang lain turun berat dia boleh naik pula... isk isk isk. Tapi oklah tu kan??

Oklah wan tak tahu nak tulis apa lagi... kalau ada cerita menarik nanti, kita 'sembang' lagi ok? daaaaaaaa


Salam sayang,

0 comments:

Back to Top