2

Masa bertenang...

Salam buat semua sahabat yang kucintai

Hari ini boleh dikategorikan sebagai hari paling menyesakkan kepala buat wan. Mana tidaknya, sepetang semalam + sepagi hari ini buat kerja, semuanya kerja yang wan buat hilang tanpa dapat dikesan. Huhuhu tensionnya!! wan rasa ada sesuatu yang tidak kena dengan file auto-cad yang diberikan oleh konsultan ni. Tapi wan tak ada masa nak figure it out! tak dan nak belek manual cari apa silapnya. Yang penting kerja perlu disiapkan... tapi sekarang masalahnya yang jadi mangsa adalah wan sendiri. Kena buat lagi sekali... oh tension sungguh, apatah lagi bila kita kena buat dari A-Z semula. wan benar-benar perlukan oksigen tambahan!

Esok my Aysha ada temasya sukan untuk sekolah agamanya. Sukan tahunan yang dianjurkan setiap tahun oleh pihak sekolah akan berlangsung di padang MPSJ. Tahun ini sekali lagi my Aysha ambil bahagian, dengarnya dalam acara tiup belon... tapi tak tahulah kena tengok esok dahulu. Masalahnya wan kerja dan cuti tahunan sudah tinggal sikit (reserve cuti raya).

Nampak gayanya kena paksa my sirman pergi dan ambil gambar banyak-banyak! Lagipun kalau nak ambil cuti, rugi pulak sebab kalau hari sabtu dikira satu hari, sedangkan wan kena kerja hanya separuh hari, itulah kalau boleh wan cuba elakkan ambil cuti hari sabtu... buat rugi aje! Tahun lepas sepatutnya my Aysha ambil bahagian juga tapi nasib tak baik, my Aysha demam pula pada hari berlangsungnya temasya sukan. Itu yang membuatkan my Aysha teruja sangat nak main sukan esok.

Esok juga wan akan hadiri acara Bicara Buku III di Rumah Jemari Seni... wan diminta jadi pengulas untuk novel karya Iman Xara ~ Tanya Pada Hati. Malangnya satu apapun wan belum buat lagi. Masa kaksu minta hari tu wan sudah cuak, tapi bila kaksu kata jemputannya hanyalah 'anak-beranak' aje, hilang sikit rasa ragu dihati. Tapi bila tiba-tiba urusan kerja datang secara banyak, selambak dan serentak, hinggakan wan benar-benar kesuntukkan masa untuk mencuri masa membuatnya kegusaran wan dah jadi berlipat kali ganda!! huhuhu seram... tak tahu nak kelentong apa untuk esok.

Oh ya esok ada 3 buah novel karya penulis wanita JS akan dibedah-siasat. Nasib wan sungguh... kerana 2 di antaranya wan sudahpun membuat resensi di rumah ]Sembang Buku[ tetapi tidak untuk buku yang wan diminta 'ulas+kupas' ini. Kalau tidak dah senang kerja wan. Apa yang perlu wan buat hanya 'cut & paste', tapi itulah... apa-apapun Insyallah untuk tidak menghampakan warga kerja JS wan akan kelentonglah apa yang patut... ahaks!

Sebenarnya wan ni tengah tension tahap gaban pasal kerja yang hilang tu... itu yang wan lepaskan geram kat sini nih! Nantikan korang akan kata... "kata banyak kerja tapi masih sempat lagi merepek kat sini!" Sebenarnya wan memang tak ada masa tapi wan sangat-sangat-sangat perlukan masa untuk bertenang... nanti kalau wan paksa diri juga buat kerja, semuanya jadi serba tak kena... wan tahulah diri wan ni macam mana!

Oklah nak sambung buat kerja... janganlah hari ini wan kena tahan lagi! Minggu ni aje dah dua kali wan ambil Aysha lewat. Tunggulah hujung bulan adalah tu nanti bil untuk bayaran charge lebih masa. huhuhu tension lagiiii...

***

P/S: wan nak wish Happy Birthday to kaknOtie yang menyambut ulangtahun kelahirannya hari ini. Wan doakan semua yang baik-baik untuk akak! sayang akak! muuaahhh mmuuaahhh mmuuaahhh



lots of love...

2 comments:

myQza said...

wan wat keje lek lok. jgn tension2. istgigfar selalu..
wat satu-satu...

semoga apa yg wan buat berjalan lancar. :)

Wan Amalyn said...

tED..
=) thank you... insyallah semuanya selamat!

cuma kekadang kita kena salurkan perasaan tertekan itu dgn melakukan kerja yang paling kita suka... yg membuatkan kita melupakan sejenak keserabutan yg melanda diri... & itulah yg wan buat! =) berblog... hehehe

Back to Top