Beg sekolah Aysha...

Salam buat semua sahabat yang kucintai...

Malam tadi wan ke IOI Mall kerana my Sirman ada urusan di sana. Oleh kerana wan malas nak masak jadi kami decide makan kat luar saja dan tempat makan yang kami tuju adalah di shah alam. Menu biasa, tomyam seafood, cendawan goreng dan telur dadar... airnya, teh 'o' ais untuk wan, teh 'o' panas untuk Sirman dan air laici untuk my Aysha... simple bukan? Tapi itulah menu kegemaran wan kalau makan kat situ.

Tapi wan bukan nak bercerita tentang makan malam mahupun menunya. Wan nak bercerita tentang my Aysha dan beg sekolahnya. Sekarang sudah masuk pertengahan tahun. Bulan julai baru saja memasuki minggu pertamanya, tapi beg sekolah my Aysha sudah berganti untuk kali keempat.

Beg pertama, wan beli di sekitar jalan tunku ab. rahman (Jalan TAR), beli di gerai yang beroperasi di depan wisma Yakin. Pakai tak sampai beberapa bulan, rodanya sudah rosak. Ketika wan ke kluang Johor dan berkesempatan ke ayer hitam, wan belikan my Aysha beg kedua sebagai ganti beg yang sudah rosak. Tak sampai beberapa bulan guna, zipnya sudah tercabut. Kemudian wan belikan beg 'heavy duty', besar dan beroda empat dengan harapan dapat digunakan sepanjang tahun 2009 ini.

Tapi beberapa minggu kebelakangan ini, my Aysha mengadu beg tersebut terlalu berat untuk diangkat. Memang tidak dinafikan beg tersebut agak berat walaupun tanpa muatan. Pada awalnya wan fikir, 'tak apalah pagi, Papanya akan tolong bawakan dan ketika tiba di sekolah dia hanya perlu menarik beg tersebut'. Tapi wan tidak terfikir bahawa di sekolahnya yang berbangunan 3 tingkat, sekali-sekala dia perlu menaiki tangga (FYI: kelasnya di tingkat bawah). Jadi agak sukar baginya membawa beg yang 'agak' besar dengan bentuk badannya yang agak 'slim' (hehehe), jadi wan fikir wan perlu belikan dia beg baru yang agak kecil dan sesuai dengan saiz badannya yang cute itu.

Jadi, ketika peluang terbentang di depan mata (wan hanya hulur & my Sirman yang membayarnya) wan tidak akan sekali-kali melepaskan peluang! Jadi malam tadi my Aysha sudah dapat beg baru, beg ke-4 dalam masa 6 bulan lebih sessi persekolahan tahun satunya. Harapnya beg ini dapatlah bertahan hingga ke hujung tahun dan kalau boleh hingga ke tahun depan masih boleh digunakan lagi.

Sekarang ni wan masih lagi terfikir nak belikan dia satu lagi beg sekolah untuk sessi sekolah petang pula. Tapi, rasanya kena tunggu dululah... budget untuk beg sudah tak ada, kena tunggu kuota lain... *sigh*


lots of love...


1 comments:

Jid said...

Kak Wan..masa jid sekolah dulu, jid guna bag sekolah jenama poly pac... jid tak tau beg tu jenama cap ayam atupun tidak.. tapi yg jid tau beg tu sangat tahan..jid guna dua tahun tak tukar (sebab terlalu sayangkan beg tu sebab kale pink yg cantik)... tapi tak tau sekarang beg jenama tu wujud lagi ke tidak.. kalu ada, boleh bagi Aysha try beg jenama tu pula.. moga2 boleh tahan bertahun... heheheh...

Back to Top