0

Cerita dari Precint 11, Putrajaya

Salam semua,

Semalam wan ke Putrajaya memenuhi undangan sepupu wan Muharram. Undangan sempena dia bawa balik anak perempuannya Nik Nurkhalisya. Hari tu semasa Rose (wifenya) bersalin tak sempat nak pergi tengok sebab dia terus bawa balik kampung.

Wan pergi dengan Nini, nasib baik Mizi nak datang ambil wan dan Aysha, SIRman tak pergi (ada hal lain). Daripada USJ kami singgah di Puchong, Nini nak tengok rumah barunya yang dalam proses ubahsuai. Masa sampai, barang-barang berselerak belum siap lagi (entah sempat ke tidak bulan 6 nanti, harap-harap sempat la siap!). Bukan apa bila family dari kampung datang, sekurang-kurangnya rumah Nini besar sikit untuk menampung jumlah yang ramai. Oh ya bulan 6 nanti sepupu wan, Dalila (anak Uncle kat Hulu Langat) akan melangsungkan perkahwinannya, jadi keluarga kat kampung dah plan nak datang ramai-ramai.

Selepas tu kami terus ke Putrajaya, Precint 11. Cari punya cari... susah juga ya! berpusing-pusing juga lah sebelum menemuinya. Suasana sekitar rumahnya nyaman aje & tak ada pagar! Tapi jangan mimpilah kalau nak beli kat area Putrajaya ni, mesti MAHAL! Orang lain mungkin mampulah, tapi wan.... huhuhu tak tahu tahun bila... entah-entah tak ada tahun...

Kami sampai saing dengan Hidayah (sepupu, anak arwah Poklong) yang datang bersama Poksu Din, kak Na & anaknya Ahmad (yang lasaknyaaaa.... ya ampun!! huhuhu penat wan menengoknya). Uncle, Aunty, Chik & POkcik Yie dah ada kat rumah Muharram. Jemputan juga dah ada, yelah majlisnya dari jam 1 hingga 5 petang, wan sampai lebih kurang jam 1.30 petang. Oh ya dia buat tahlil juga.

Wan yang pergi dengan perut kosong, apa lagi... tuan rumah tak jemput wan dah makan dulu... hahaha lagipun menunya banyakkk... Ada nasi hujan panas (alaa nasi yang warna-warni tu), lauknya ayam masak merah, dalca & acar timun. Ada meehun sup, ada roti jala, ada sate (kajang) daging & ayam selain kuih muih, kek & buah-buahan. Pendek kata memang sangat menyelerakanlah. Wan makan nasi dulu, lepas tu baru makan meehun sup, nak makan roti jala perut dah kenyang, tapi sempat la makan sate 2 ayam cucuk.

Lepas makan, lepak-lepak... sembang-sembang dengan sepupu-sepupu yang jarang-jarang dapat jumpa... lebih kurang jam 4.30 petang kami beransur balik. Dalam kelam kabut nak balik, kak nik (sepupu wan belah abah yang paling sulung) baru sampai... jumpa dia kejap.

Keluar dari Precint 11 kami ke Precint 2, ke Laman Seni Putrajaya. Gerai yang dibuka setiap hari sabtu dan ahad?? Kawannya ada buka gerai jual tudung kat sana, berkenan pada satu tudung tu, tapi belum gaji la pula... takpalah tunggu dapat gaji dululah! Lagipun bukannya tak ada tudung yang nak dipakai... kena berhemat sekarang nih!Kemudian kami langsung balik.

Dekat pukul 6 sampai di USJ dan nini langsung balik tak singgah sebab malamnya dia ada appointment dengan kontraktor yang buat ubahsuai rumahnya itu.

Thanks dear!! Love you so much!!!


0 comments:

Back to Top