2

Alahai... macam-macam...

Salam buat semua sahabat yang kucintai,

Pesta buku Selangor 2009 (PBS 09) telahpun berakhir semalam. Dalam nak ‘puasa’ beli buku... sudahnya, beberapa buah buku juga wan beli. Wan ni memanglah... hati ni sesungguhnya tak pernah nak patuh dengan ‘apa kata poket’. Langsung tak nak berkompromi bila datang bab buku/novel. Dan 'virus' ni memang dah berjangkit pada my Aysha! Dia sampai sanggup bawa ke hulu ke hilir buku 'Peter & Jane' semata-mata nak habiskan cepat dan minta wan belikan dia series yang seterusnya. Huhuhu teruk ar!!

Ok berbalik pada cerita PBS 09, buku-buku yang wan beli itupun bukannya wan pergi semata-mata nak cari buku tersebut. Tidak. Wan sekadar sambil lalu, singgah, belek dan beli! Kecuali untuk buku Pelangi dan buku Billy Milligan yang memang wan nak beli!.

Inilah antaranya buku yang wan beli. Bila nak baca… entah! Tapi yang pastinya wan dah habis baca Pelangi (JS) dan Aku Bukan Billy Miligan (NB Kara). Sekarang ni masa senggang wan agak terbatas. Jadi aktiviti membaca agak terhad pada hujung minggu sahaja. Penat dek kerja pejabat yang tak habis-habis, terbawa hingga ke malam. Sudahnya dah beberapa malam wan terus tertidur tanpa sempat nak mengulit novel. Jadi jangan tanya wan 'bila masa nak habiskan buku-buku tu?' kerana wan memang tak ada jawapannya!.

*^*

Kisah My Aysha

Benarlah… sehari tak buat drama memang tak sah rasanya hidup ni. Kali ini My Aysha buat lagi ‘drama’. Nak tahu apa ‘drama’nya?

Begini al-kisahnya…

Hari sabtu, masanya petang nak maghrib… oleh kerana wan ‘coti’ jadi wan dok mengulit novel sambil baring ala-ala Cleopatra. Si Aysha pula dalam bilik air, mandi+main. Tiba-tiba dia berlari masuk ke bilik dengan muka cuak giler+nak menangis (sebenarnya dah menangispun), dengan tuala melekat kemas kat kepala dan menutupi sebahagian muka dan dahinya.

Dalam hati wan dah saspen… terdetik dalam hati ‘apalagi la yang dikerjakan oleh si Aysha ni’. Dengan kesnya yang dulu (baca ->di sini<-), wan memang akan terfikirkan kemungkinan yang buruk-buruk aje. Rupa-rupanya dia dah tercukur kening dia… alahai anak!

Nak tergelak pun ada… tapi wan control konon-konon marah la… sambil tu membebel jugak la kat dia! Dia, langsung baring sebelah wan sambil peluk wan erat-erat. Bagaikan takutkan hantu lagaknya. Hehehe tahu takut!. Ni si sirman la guna tak simpan balik… dah… hilang separuh kening si Aysha.

Yang kelakarnya lagi, si sirman siap suruh wan celakkan si Aysha… mana la wan ada celak! Si Aysha pula, nasib baik dia pandai, rambut depan dia tarik ke depan untuk cover kening dia yang dah hilang separuh tu. Bila wan tanya dia, "nanti sekolah petang, Eisya pakai tudung macam mana?”... “Eisya tutup la dengan anak tudung!” hehehe pandai… anakku!.



Salam sayang,

2 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

dahlah gonjeng kening dia...
ko kena pakaikan eye-brow liner lar jawabnye..hehe..

Wan Amalyn said...

Na,
masalahnya oghang bukannya ada alat2 mekap yang lain selain bedak & lipstik!... huhuhu

Back to Top