0

Semalam...

Salam semua,

Semalam?? Ada apa dengan semalam??

Semalam, agenda wan penuh. hehehe Wan ke KL. Secara spesifiknya ke Jalan TAR (Tuanku Ab. Rahman). Wan ke sana ada 2 sebab utama. Pertama untuk cari kain cotton warna putih (untuk baju sekolah). Ingat nak kirim ke kampung minta suyoh jahitkan baju sekolah Eisya untuk sessi persekolahan tahun depan (2010).

Tapi sebelum tu singgah Minerva cari novel Aisya Sofea - Yang Sebenarnya yang telahpun berada di pasaran. Ingat nak cari juga novel Titian Nabi (PTS) tapi belum dijual kat situ, jadi wan ambil Lentera Mustika karya Nisah Haron. Tak puas hati sebab novel Titian Nabi tak ada kat kedai tu, wan menapak ke kedai Minerva yang satu lagi... juga hampa. Tak apalah balik baca mana yang ada dululah!.

Kemudian wan ke Globe dengan niat nak cari kain untuk baju sekolah Aysha. Tapi kainnya pula tak berapa berkenan... kasar aje! Sudahnya, tak jadi beli, sirman kata beli baju siaplah!.

Oleh kerana sirman parking kat Pertama Komplek, jadi kami menapak ke Pertama, dipertengahan jalan terserempak dengan kak Ija bersama anaknya. Sembang sebentar di tengah jalan... hehehe

Pertama Kompleks, rasanya dah lama wan tak masuk sini! Seingat wan, last wan masuk sini bersama arwah Kak Ja ketika dia nak beli video cam dan dia sempat beli jam tangan. Dan jam tangan itu mek berikan pada wan, masih wan simpan dengan elok walaupun talinya harus ditukar kerana mengalami kerosakkan ketika berlakunya kemalangan tersebut. Al-fatihah.

Rupanya lama sungguh wan tak masuk Pertama!! walaupun berkali-kali ke KL (SOGO berpuluh-kali) dan yang paling hampir dengan Pertama adalah di Restoran KFC (sebelah Pertama) makan bersama kaknOOr, kaknOtie & syud.

Menjejakkan kaki kembali terutamanya masuk ke kedai camera (kebetulan sirman nak lihat accessories DSLRnya) menimbulkan satu rasa ngilu yang singgah di hati. Rupanya sesekali bila kenangan itu datang menyapa, peritnya tidak terkata. Sedih. Pilu. Semuanya bergumpal menjadi satu. Membangkitkan memori yang tak mungkin dapat diulang kembali.

Keluar dari sana dan seterusnya keluar dari KL kami menuju ke Shah Alam. Ada satu lagi misi yang harus diselesaikan. Misi mencari kasut sekolah untuk Aysha. Satu insiden yang hampir membuatkan wan kena marah (yang amat sangat) dengan sirman. Kami singgah makan di restoran FC. Wan order laksa penang (yang tak berapa nak sedap). Usai makan, sirman ke kaunter membuat pembayaran, wan pula dengan selambanya menapak keluar dari restoran tanpa menyedari bahawa sirman tinggalkan set cameranya di kerusi.

Berderau darah wan bila sirman sudah menunjukkan muka yang semacam. "Tau dak berapa nilai ni semua kalau hilang?" dia menyoal sambil memandang ke arah wan dengan wajah yang kalau boleh tak mau wan lihat... "... 8 ribu lebih tau dak kat dalam nih!" huhuhu mana wan tau... wan ingatkan dia angkut sekali ketika dia ke kaunter! dah tu dia pun tak pesan satu apapun kat wan..!! Huhuhu jalan pun jarak-jarak... sebab dah rasa bahang... atau hanya wan yang terasa bahawa dia marah kat wan.

Kemudian singgah di kedai (entah apa namanya lupa nak tengok, padahal ini kali ke berapa wan masuk sini wan pun tak pasti... hehehe kat sini wan belikan Aysha baju), kemudian ke kedai BATA beli kasut sekolah. Kemudian ke SACC Mall nak cari buku kat MPH lagipun wan dapat Voucher MPH bernilai RM5 ketika berbelanja di MPH OU bulan puasa yang lalu. Tapi tak ada la pula buku yang menarik!. Masuk Giant yang ada kat bawah SACC Mall beli makanan untuk bekal Aysha ke sekolah minggu ni. Kemudian singgah beli donut kat Big Apple.

Keluar dari Kompleks PKNS, kami menghala ke padang (di belakang perpustakaan negeri) Aysha nak main layang-layang. Sirman yang layan dia main sementara wan mula baca buku AS - Yang Sebenarnya. Aysha main sekejap kemudian sudah penat. Kemudian kami ke Shah Alam Mall pula. Wan makan laksa johor kat laksa shack. Oleh kerana tak tahu nak menghala ke mana, kami ke seksyen 10 shah alam. Maghrib di rumah umi, sementara sirman tunggu kawannya yang nak datang hantar barang (barang fotografi - ntah apa dia panggil) sebab bulan 1 tahun depan sirman ada 2 wedding yang dia kena ambil gambar.

Oleh kerana umi nak ke rumah kawan (yang buat kenduri doa selamat) wan lepak sambung baca novel dan Aysha layan Cartoon Network. Lebih kurang jam 9 malam kawan sirman sampai, buat demo bagaimana nak gunapakai, dan Ayhsa yang dikerah jadi modelnya... hehehehe nasib baik Aysha sporting dan bergambar dah jadi kegemarannya!!

Lama jugak tunggu, daripada umi belum pergi, sampai umi dah balik daripada rumah kawannya, sirman masih belum habis lagi berdemo. Aysha pula sudah mula merengek sebab dah mengantuk! Yelah selalunya jam 10 dia dah tidur.

Sirman selesai lebih kurang jam 11 malam dan kami terus balik ke USJ. Sampai di USJ beri Aysha minum susu dia terus tidur. Wan, sambung baca buku AS, ingat nak habiskan malam tadi juga, tapi tak bolehlah. Agaknya tidur lagi menarik daripada cerita AS kot... hahaha alasan. Padahal badan dah penat sangat sebab seharian keluar jalan-jalan. Dan rasanya dah lama kaki tak sakit sebab banyak berjalan, semalam... KAKI WAN SAKIT!!!

Itulah dia, cerita pasal semalam...


0 comments:

Back to Top