0

Sekadar nak mengadu...

Salam semua,

Dah lama rasanya tak mengadu di sini. Bukanlah kata tak ada hal... banyak tapi rasanya lebih senang simpan sendiri.

Kali ini wan nak mengadu fasal banyak hal. Banyak ke? Entahlah tapi ada la satu dua hal yang membuatkan wan jadi serabut (sekejap).

Pertamanya tentang my Aysha. Di minggu-minggu akhir sessi persekolahan untuk tahun ini, My Aysha makin susah nak kejutkan dia bangun pagi. Ke sekolah semakin lewat (tapi masih belum melepasi waktunya). Nak aje suruh dia ponteng sekolah boleh la wan bersenang-lenang sikit pagi-pagi, tidak la terkocoh-kocoh nak siapkan dia. Lagipun buku teks dahpun dipulangkan pada pihak sekolah. Hari-hari hanya bawa buku latihan dan kadang-kala terselit buku cerita Ekspedisi Ke Taman Negara (huhuhu bilalah agaknya nak habis tu!), takpun buku Peter & Jane, dan kadang-kadang buku Ana Muslim. Risau juga takut cikgu rampas. Tapi dia kata cikgu tak cakap apapun bila kawan dia bawa.! Agaknya cikgupun dah malas nak layan budak-budak kot! Lantak kaulah nak buat apa, janji jangan bising... ya dak cikgu Adhan??

Minggu ni, entah kenapa jalan nak ke nursery Aysha berlaku kesesakan yang luar biasa pelik. FYI, wan harus hantar baju sekolah & beg sekolah (petang) di USJ 11. Jadi sebelum ke pejabat wan perlu pusing USJ dulu sebelum ke pejabat di Puchong. Bayangkan kalau selama ini wan hanya ambil masa 10-15 minit tapi sekarang kadang-kala hingga 1/2 jam masa diambil. Tension sungguh! Itu belum lagi dengan karenah pemandu yang suka potong Q. Tak nak beratur tapi sampai masa nak cilok masuk!... isk geram laaa...

Apa lagi ek??... rasanya itu sajalah dulu buat masa sekarang. Nantilah kalau ada lagi wan akan mengadu lagi kat sini.

Oh ya! sekarang ni wan dalam mood yang tak sabar nak tunggu bulan 12. Seronok! harap-harap segala perancangan berjalan dengan lancar tanpa ada halangan. Semalam sudah booking awal-awal dengan sirman. Alaa dia bukannya kisah sangatpun! pergilah mana wan nak pergi, janji jangan susahkan dia! hehehe tapi selama nipun dia sering saja YA-kan aje apa yang wan nak buat. Itu yang buat wan sayang sangat kat sirman nih!. Tapi sebagai isteri, wan tahulah had wan sampai mana... Ni dia belum tahu lagi nih perancangan wan untuk tahun depan. Hahaha padahal dah berderet perancangan wan bersama geng UB untuk tahun depan!.

Oklah sampai sini dulu... nanti sambung lagi ya!

PS: hehehe dun worry dia tak baca blog wan nih!.


0 comments:

Back to Top