0

Rengekan si anak...

Salam semua,

Beberapa hari ini, my Aysha asyik dok ulang meminta benda yang sama. Wan tak tahulah dia sedar ke tidak bahawa hari lahirnya akan datang hanya beberapa hari sahaja lagi. Dia kata, belikanlah untuk hadiah birthday dia. Wan bukanlah tak nak beli, tapi memikirkan bahawa dia asyik kena 'buli' sahaja dengan rakan nurserynya, wan jadi takut untuk belikan dia apa yang dimahunya itu.

Tapi bila setiap petang tatkala wan ambilnya dari taska.... sementara nak sampai ke rumah asyik dok.... "pleaseeee.... pleaseeee.... " daripada tak nak beli, jadi tak sampai hati nak menghampakan permintaannya apabila mendengarkan rayuan gombalnya itu.

Tau dak apa yang dia minta wan belikan untuk hadiah hari jadinya? HANDPHONE! Ya, handphone. Alahai anak, umur baru setahun jagung sudah ada hati nak pakai handphone sendiri.

Malas nak dengar rengekan dia wan cakap kat dia "tanya Papa... if Papa say YES then you can have it!" wah dan-dan tu juga terus aje dia cakap "thank you mummy" dengan satu ciuman di pipi (masa tu wan tengah drive tau!). Belum cakap kat papa dia lagi tu, dia dah excited!. hehehe agaknya diapun tahu semua keputusan terletak di tangan mummy, Papa cuma akan keluarkan duit aje.... Jadi bila mummy suruh tanya kat papa, itu hanya sekadar alasan mummy untuk lengahkan masa cakap BOLEH...

Sebenarnya niat nak belikan handphone untuk dia memang dah lama tertanam di hati wan. Tapi memikirkan keadaannya itu (asyik dibuli), wan hanya diamkan dulu. 'Nombor' untuk dia juga sudah ada sebenarnya. FYI sirman ambil family package 3 nombor untuk sekian harga. Jadi niat untuk belikan dia memang dah lama ada. Rasanya wan harus pertimbangkan juga memandangkan adakalanya dia, wan tinggalkan sendirian di rumah apabila wan harus bekerja hari sabtu dan sirman tiada 'dalam kawasan'. Dan semenjak wan guna mobile internet, talian telefon juga wan sudah potong... jadi kalau ada apa-apa yang berlaku di rumah agak sukar jugalah untuk berhubung.

Wan rasa wan akan belikan untuknya dengan beberapa syarat yang akan wan tetapkan kelak... apa syaratnya, akan difikirkan kemudian... hehehe

0 comments:

Back to Top