0

CNY Special ~ Day 1 & 2

Day 1 ~ Sabtu ~ Cameron Highland

Hari ni, aku bercuti ke Cameron Highland bersama Lili & Family. Malam tadi aku tidur kat rumah dia sebab plannya nak bertolak awal pagi. Pagi tak pagi dalam jam 7.30 gak le kami bertolak dari rumahnya kat Bangi. Perjalanan yang sepatutnya mengambil masa lebih kuran 2 jam lebih menjadi bertambah di sebabkan oleh kesesakan jalan raya yang teramat sesak sempena orang ramai mengambil kesempatan untuk pulang ke kampung sempena cuti raya cina. Boring nya...!!! tapi apa nak buat..!!??

Kami tiba legih kurang jam 4 petang. So dengan masa yang terhad... tak banyak tempat yang boleh kami lawati. Apatah lagi dengan hujan yang turun di tanah tinggi cameron... membantutkan lagi rasa enjoy. Aku hanya sempat beli sayur, strawberry, jagung...nyum nyum nyum aku nak buat bubur... dan bunga...!!!

Singgah di R&R cameron bharat... aku beli teh perisa lemon... tapi tak sempat nak masuk ladang teh sebab hujan turun dengan lebatnya... :( sedihnya... tak pa lain kali aku nak ajak hubby aku datang...!!!


Day 2 ~ Ahad ~ Wet World Shah Alam

Sebenarnya plan aku cuma nak bawak Eisya mandi je... actually plan ke Cameron semalam adalah adhoc plan. So as promise kena bawak gak budak2 tu gi mandi... kalau tak mahunya setiap hari si Eisya dok menanya... naya je aku..!! So sebab semalam kami tiba lebih kurang jam 12.00 malam dari Cameron, aku tidur kat rumah lili. So dari bangi kami ke Wet World Shah Alam. Plan nak turun pagi... tapi sebab si Ikram & Shara semalam balik dengan kereta adik ipar adik aku... so derang bawak balik ke rumah derang & hanya akan hantar pagi ni... otw derang nak balik ke Johor. So tunggu punya tunggu... lebih kurang jam 9.30 baru derang tiba... & lebih kurang jam 10.30 baru dapat bertolak dari bangi.

Kami tiba di Wet World... parking kereta dah penuh kat parking lot depan pintu masuk. Terpaksalah aku parking jauh sikit dari pintu masuk Wet World... tak pa lah janji ada tempat parking. Tu pun setelah pusing satu pusingan taman tasik tu... & aku siap book parking bay lagi utk si Lili... wat muka selamba... padahal ada 2 kete tengah dok berlegar2 nak cari lot... hehehe

Bila dah beli tiket... masuk dalam... budak2 apa lagi... suka le...!!! termasuk lah si Eisya... pantang jumpa air. Seronok sakan dia main... yang paling best... aku takut nak naik... dia yang beria2 cakap..."best mummy..." eee anak aku ni... dah lawan tokey le..!! :)

Lebih kurang jam 4 petang kami bersiap2 nak balik. Nak singgah solat kat surau di taman tu... punya la kotor tempat tu... macam langsung tak dak orang guna... last2 aku tipon adik ipar aku, mak mentua aku yang angkat... sib baik derang ada kat rumah... so aku ke rumah mentua aku untuk solat.

Aku balik ke rumah... lili singgah di Tecso Shah Alam untuk beli susu si Irham. Aku nak balik mandi...!!!

*gambar yang aku ambik akan aku post disini*

0 comments:

Back to Top