0

alahai adikku sayang...

Malam tadi aku dapat call dari kampung... adik aku yang tengah tunggu result SPM nak datang kl... sebab dah boring dok makan tido... makan tido je kat umah. Aku suruh dia cari kerja... sementara tunggu result ni, tapi banyak pulak songehnya... at least cari le duit untuk bayar tambang flight ke sabah nanti...!!!

Okey berbalik pada citer... dia akan turun di stesen shah alam... dah pastinya akulah yang kena gi ambik dia... sebab aku dah cakap kalau nak aku ambik turun kat shah alam... kalau nak suruh lili ambik turun kat hentian kajang. So pagi tadi... lebih kurang jam 5 dia call aku... kata dah sampai... aku cakap okeylah tunggu kejap, aku gi ambik. Tengah2 bersiap nak gi ambik... dia call balik... " erk..!! kak *a orang salah turun la... orang turun kat Hentian Putra..." alahai adikku... rasa cam nak marah je kat dia...!!! sudah2nya aku cakap tunggulah... tapi lambat sikit le... sebab rumah aku kat USJ nak kena turun kl pepagi buta ni... sib baik kete masih lagi tak banyak.

Lebih kurang jam 7 mak aku call tanya dah sampai ke belum... aku cakaplah dah... tapi dia turun Hentian Putra...!! mak aku punya membebel... sebabnya dari malam tadi sebelum naik bas... agaknya dah berbuih mak aku pesan... tup tup dia turun gak kat Hentian Putra...!!!

Alahai adikku sayang... nak marah dia pun aku tak sampai hati... sebab ni lah kali pertama dia datang kl... sendirian ngan bas... sebelum2 ni kalau datang ada orang tua @ yang lebih tua temankan... Mak aku siap pesan ngan adik aku si Lili... biar lama sikit dia kat kl... biar berbaloi bayar tambang bas dia...!!! hehehe... si Lili siap nak suwoh si Aizat ni buat kerja untuk dia... siapkan barang kahwin Nini... *utk diberi pada jemputan*.

Sebab esok aku dah ada plan nak turun kl... petang @ malam ni aku nak gi antar si Aizat ni kerumah Lili dulu... minggu depan cuti raya cina aku plan nak bawak dia & aysha gi mandi kat wet world shah alam... Insyallah kalau tak dak aral...!!!

Pagi tadi dalam jam 10:10:29am aku dapat kiriman sms dari Abang Yie (suami arwah kak Ja) antara isi sms nya... " Salam. Athif dah mula meniarap hari ni. Esok genap 5 bulan. Baru je baik dr demam selsema. Perangaipun blh tahan jugak." Aku cukup terharu & sedih... kalaulah arwah masih ada... tentunya dia orang paling gembira dengan berita ini...

0 comments:

Back to Top