2

Gong Xi Fa Cai + Xin Nian Kuai Le = Sampul Merah

Salam semua,

Wan nak ucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru Cina buat semua rakan-rakan wan yang berbangsa cina (walaupun wan tahu mereka tak pernah tahu akan kewujudan rumah ini... hehehe) tapi tak apalah nak wish juga!

Tahun ni tahun harimau.

Tahun ni, sebagaimana tahun-tahun lepas office wan akan dapatlah hamper yang supplier bagi pada company... tahun lepas seorang dapat satu hamper, tapi tahun ni kebanyakkannya makanan yang non-halal, jadi bos hanya beri pada staff cina. Dan untuk staff melayu, bos sediakan sampul 'merah' (ops bukan angpow lagi ya! kerana kebiasaannya bos beri lepas balik cuti raya). Jumlah di dalamnya tak sama, dan bos beri kami buat cabutan. Siapa yang bernasib baik tu dapatlah lebih... tapi wan yang jarang ada 'good luck' ni dapat la RM50... kira orait jugak la kan?? hehehe

Semalam borak-borak dengan bos, dan bos tanya wan dapat berapa... wan cakaplah wan dapat kalau tukar dapat 5 keping 10 ringgit... Wan beri alasan beri peluang pada budak baru (tahukan wan dah dapat seorang lagi kawan melayu perempuan?!) biar dia rasa happy kerja di sini... hahahaha bos hanya gelak! Dia kata datang beraya rumah dia! Ni yang wan suka bila datangnya raya cina nih, kawan-kawan bos akan beri angpow pada kami (staff), bos pula akan beri bagi pihak company dan kalau pergi beraya di rumah dia dapat lagi angpow... hehehe time ni lah peluang nak collect sampul merah banyak-banyak!!!

Tahun ni office wan tutup dari 13 Feb - 18 Feb dan akan mula beroperasi balik pada 19 Feb. Wah cuti panjang... dan sempena cuti panjang ini wan akan bercuti bersama geng UlatBuku... cerita lanjutnya nanti wan balik ya!!

Oh ya sebenarnya entry ni ditulis ketika wan dapat message flight delay... biasalah kalau tak delay bukan 'Air Asiah' namanya!!

Oklah... selamat berhujung minggu... selamat bercuti dan moga semuanya selamat ya... doakan wan & da geng juga, maklumlah nak pergi tempat orang ni, cuak tu ada juga terselit di celah-celah hati yang penuh dengan rasa teruja nih.

Doakan wan selamat ya?!!...... daaaaaa

2 comments:

She is aaN said...

amin...semoga selamat..
blog walking..dah follow kamu, nnt follow sy juge ye=)

Wan Amalyn said...

Quon,

Alhamdulillah! semuanya selamat... :-)

Okey!

Back to Top