0

What goes around comes around...

Salam semua,

Wah! berspeaking London pula wan hari ini ya! hehehe

Sebenarnya wan sukakan frasa itu. Apatah lagi untuk 'keadaan' hari inilah terutamanya.

Apa hal yang berlaku hari ini?

Oh! bukannya perkara besarpun apatah lagi untuk diperbesar-besarkan, tapi wan suka nak berkongsi perasaan wan dengan kamu semua.

Perasaan yang bagaimana?

Perasaan gembira yang berganda. Pernah tak kamu mengalaminya? Apabila kita mengembirakan hati orang, kita akan dapat balasan iaitu kegembiraan yang berganda. Walaupun sebenarnya kita tidak mengharapkan balasanpun! Tapi sesungguhnya Allah kan maha pemurah lagi maha penyayang?! Jadi tidak hairanlah bila kita berbuat baik, pastinya Allah akan balas walaupun dalam bentuk yang berlainan, tapi tetap mempunyai makna yang sama!

Hahaha wan tak mahulah memeningkan kepala kamu semua, cukuplah sekadar wan katakan, hari ini perasaan wan berkali ganda lebih gembira berbanding dengan hari-hari lain yang sememangnya gembira.

Hari ini, wan dapat cek baki bonus yang sepatutnya wan dapat. FYI office wan ni pelik sikit (atau normal aje pada pandangan kamu!) wan akan dapat bonus in-advance (selalunya separuh atau 3 suku) bila time raya Aidil Fitri. Sedangkan staff lain tak dapat lagi. Dengan kata lain mereka dapat ketika time mereka nak raya iaitu bila nak CNY. Mulanya wan dah tak berharap dapat dah memandangkan collection sales tahun lepas tak la sebanyak tahun-tahun sudah (itu yang dikhabarkan pada wan oleh accountant office, kalau dia tipu wan pun wan mana tahu dak??)

Tapi, as usual bos wan yang baik hati ini tetaplah ingat pada wan, walaupun sedikit kurang daripada tahun lepas, at least masih ada kan? Jadi boleh la buat belanja wan nak bercuti nih!! hehehe

Harap-harapnya balik dari bercuti, wan dapat collect angpau pula... boleh la buat belanja untuk Pesta Buku nanti pulak... Yayyyy!! itu yang seronoknya wan kerja kat sini... hahaha adakah wan berbau materialistik??

Apa lagi ya??

Oh wan sekarang ni teramat sibuk yang amat. Kerja kat pejabat, sudah berganda-ganda sibuknya, lepas tu dapat pula 'job' nak kata tak nak sayang la pula... itu kan 'duit', jadi walaupun sekarang ni waktu tidur wan hanya 2-3 jam sahaja, wan tetap akan bertahan... Jadi kalau rumah ini sesekali jer berupdate, wan mohon maaf lah ya... ini menunjukkan tuannya mungkin tengah karam dalam lautan kertas!

Okey kena sambung buat kerja....

Daaaaaa.... (in a happy mood!!!!)

PS: Ucapan TAHNIAH buat warga Jemari Seni yang telahpun berpindah ke premis baru! psst... psst... bila nak buat office warming??? hehehe

0 comments:

Back to Top