0

Rangkuman Peristiwa 2 Hari Dalam Hidupku...

Salam semua,

Wah! tajuk, bukan main ya wan ni.

Inilah padahnya bila tak rajin nak update cerita hari-hari. Alaah tak kisahlah lagipun bukannya ada orang baca blog wan ni. Ye dak?? hehehe

Ok peristiwa bermula pada hari sabtu, 5 Disember yang baru lalu. Habis waktu kerja separuh hari wan terus bergegas ke Shah Alam. Pesta Buku Alaf21 yang telah berlangsung sejak jumaat lagi sudah menggamit rasa. Ingatkan wan boleh cabut awal dari pejabat memandangkan... 1-bos tak masuk (ada hal kat luar) dan 2-AirCond kat office buat hal (leakage) hahaha nama aje aircond company, rupa-rupanya bila nak rosak dia rosak jugak!! jadi alasan panas boleh balik awal. TAPI... hhmmm malas la nak cerita! orang lain masuk lambat (lebih kurang jam 11.30 pagi) lepas tu suruh pula wan bantu dia buat kerja! geramnya!!! Bukanlah wan berkira, tapi kalau rasa nak minta tolong datang la awal-awal!.

Ok berbalik pada cerita Pesta Buku Alaf. Wan sampai di sana lebih kurang jam 1.30 tengah hari. Nasib baik dari jauh wan sudah nampak kelibat Iejay. Thanks dear! sebab sanggup tunggu kakwan. Lepas tu nampak kucc, nampak rinn dan nampak kaknOOr yang sedang berborak dengan Muzri (penulisan2u) alamak! segan la... wan ni kan pemalu!! Terus aje wan cari buku yang wan dah senarai pendekkan. Tak mahu intai-intai yang lain dah, takut terlebih budget! Sebab bulan 12 ni ada lagi buku yang wan nak beli, 1-buku kaksu ~ Jaja & Din, 2-buku NB & 3-buku che din (Bahruddin Bekri), jadi wan harus berhemah dalam membeli buku.

Wan nampak Sil (gengkicap) tapi dalam kelam-kabut tak sempat nak peluk-peluk dia!! ralatnya!!.

Lepas cari buku yang nak, kemudian bayar dan akhirnya jumpa Aisya Sofea yang sedang tersenyum manis menantikan kehadiran pembaca yang membeli karya terbaharunya Yang Sebenarnya (termasuklah wan walaupun buku itu bukan wan punya sebab wan dah beli buku dia dan dah khatampun!... hahaha). Jumpa kak Aisya dia dah senyum-senyum. Wah! rupa-rupanya dia ingat kat wan lah!! hehehe terharunya. Hulur buku Yang Sebenarnya, & dia turunkan tanda tangannya. (WanZ sorry ya buku awak jadi mangsa, nasib baik kita punya surname yang sama!! thanks ya saya guna buku awak!)

Kemudian wan hulur pula buku 9 nyawa pada Ramlee Awang Murshid (RAM) yang duduknya bersebelahan dengan kak Aisya. Wan memang teruja nak jumpa RAM sebab wan memang penggemar buku RAM, walaupun pada hemat wan bahasa dia agak straight tapi wan sukakan cara dia create cerita dan tunggang-terbalikkan cerita yang buat kita tak akan dapat agak apa kesudahannya walaupun ada kalanya wan akan curi-curi baca part belakangnya sebab tak tahan sabar nak tahu endingnya. Kesudahannya wan sendiri yang jadi pening. JADI pengajarannya baca aje ikut turutan... hahahaha.

Kemudian join kaknOOr bersembang dengan Aleeya Aneesa, dengan Bikash, dengan Wana Amani. Huhuhu segan ada, malu pun ya juga, rupa-rupanya ada juga orang yang kenal Wan Amalyn, kenal yang macam mana tuh wallahualam la... harap-harapnya kenal yang baik-baik la ya... ahaks!! terasa bagaikan wan ni punyai banyak 'rupa' pula. Selesai sembang kami bergambar beramai-ramai sebagai kenangan.

Kemudian kami terus ke Jusco Bukit Raja untuk menjamu selera. Bila dah namanya Ulatbuku, tak cukup dengan lambakan buku di Pesta Buku Alaf kami sempat singgah pula di Popular Bookstore. Wan dah pujuk hati wan, jangan la ada buku lain yang wan berkenan... jangan la... jangan la... tapi dalam dok lihat-lihat, pandang-pandang tu ada la satu buku yang wan dah ter'berkenan' tapi memikirkan poket yang tak berapa nak 'gumuk' di hujung-hujung tahun ni, terpaksalah wan lupakan dulu! (dalam hati - menangis sekejap - wan nak buku tu...!!)

Keluar dari Popular masuk pula MPH... hahahaha teruk sungguh!

Balik rumah, terus balut buku sebab dah jadi habit wan sebelum baca harus balut dulu. Dan bermulalah acara golek-golek dengan buku dan kali ini pilihan wan adalah 9 Nyawa karya RAM. Hinggakan urusan 'berkebun & memasak' wan amanahkan pada sirman minta dia buatkan untuk wan... ahaks. Dan alhamdulillah dia berbaik hati nak buatkan untuk wan... thanks dear, l.u.v.e. U lah! hehehe

Dalam leka dok menelaah buku RAM teringat bahawa wan harus buat kad untuk saudara-sepusat-sepusing, bapa lain-lain mak asing-asing nun jauh di Brunei yang dalam perjalanan ke Penang. Yup si tikus kelabu dalam acara cuti-cuti di Malaysia... tak sabar nak jumpa dia!!!

Terus ajak sirman ke One Utama, sebab ada benda lagi yang wan nak cari. Lebih kurang jam 8.00 malam kami ke OU. Sementara wan ke kedai craft yang selalu wan pergi, sirman ke JUsco nak cari 'box'. Hahaha satu lagi kegilaan kami adalah kumpul bekas (box) plastik. Bekas ni sebenarnya adalah untuk kami isi segala benda, kalau wan, untuk isi alatan craft wan, dan sirman pula isi barang-barang camera dia.

Di kedai craft, wan hanya beli cutting paper (untuk potong kertas dan buatkan tanda lipatan agar lipatan kad jadi cantik). Cari stamp tak ada pula yang berkenan, cari pula yang clear stamp (digunakan dengan Acrylic block) pun tak ada juga... frustnya!! sudahnya wan hanya beli pattern paper untuk buat kad. Tengah dok bayar sirman dah calling-calling kat Jusco... wan lupa nak beri J-Card wan kat dia. Jadi usai urusan di Art Craft Shop wan terus ke Jusco. Sirman dah siap tunggu dengan 2 box. Selesai di bahagian tu.

Turun ke tingkat bawah, My Aysha sudah berkenan pada playhouse. Turun escalator terus nampak mainan Princess apa lagi melekat la Aysha kat situ. Sirman dah main mata dengan wan... hahaha wan OK jer sebab dia yang akan bayar. Akhirnya beli satu Playhouse untuk Aysha as her birthday present. Wah! bukan main suka Aysha. Lepas tu siap pesan, jangan beli apa-apa lagi dah nanti habis duit. Amboi anak, pandai pula dia ingatkan kita. Kami makan malam kat Kenny Rogers. Selalunya kami beri pilihan pada Aysha untuk pilih, tapi malam ni dia kata "nak share dengan mummy sebab eisya dah kenyang!" hahahaha bukannya kenyang apa, tapi dia kenyang sebab hatinya sedang berbunga-bunga dapat apa yang dia nak!

Hari Ahad (semalam), sirman ada program kat Klang. Kerja wan mengekor aje! Sirman sepatutnya ada pre-wedding shoot kat Tanjung Harapan. Tapi date dia jam 4.00 petang, jadi dia ajak wan keluar awal, boleh singgah kat Jusco Bukit Raja (sekali lagi?) hehehe wan apa lagi, ok ajelah!!

Tengah hari lepas waktu zohor kami keluar dari rumah menuju ke Bukit Raja, Klang. Sampai sana cari makan dulu, bila perut kenyang barulah syok nak jalan-jalan kan? Usai makan kat foodcourt (sebab wan nak makan nasi) sirman kata nak singgah Popular (yang letaknya berhadapan dengan foodcourt). Dia nak tengok magazine favourite dia dah keluar atau belum. Wan apa lagi... berbunga-bungalah hati! Ni ada chance nak beli buku yang wan lihat semalam nih! hehehehe. Bila sirman datang dekat wan nampak ada magazine kat tangan dia terus aje wan hulurkan buku yang wan nak tuh... hehehe selamat duit wan!! si Aysha pula dan berkenan pada puppet, tengok hargapun reasonable wan pun OK kan aje (sebab bukan wan yang bayar!).

Keluar dari Pupular masuk pula Jusco. Jumpa lagi dengan box (lain pattern) tengok harga ok je rasa, terus beli... hahahaha termasuk box tu wan dah ada 3 kotak plastik!

Selesai kat Jusco, sementara menunggu jam 4 petang kami jalan-jalan sekitar situ, wan dah berkenan kat 1 baju di East India. Cantik. Dalam nak berjimat, wan beli juga baju tu... sebab takut teringat-ingat lepas ni. Hish teruk sungguh!

Kemudian kami akan terus ke Tanjung Harapan. Pada awalnya kami dah cuak sebab ketika nak keluar dari Jusco hujan turun dengan lebatnya. Kalau hujan macam mana nak buat photo session?? tunggu hujan teduh.

Sampai di Tanjung Harapan jam dah pukul 4.30 petang. Wah! sini memang tempat couple-couple berdating rupa-rupanya. Si Aysha pula dah tertidur, jadi wan tunggu dalam kereta sementara sirman pergi cari pelanggan dia. Sementara tunggu Aysha bangun wan layan la 9 Nyawa. Ralit.

Bila Aysha sedar, kunci kereta, cari sirman yang sedang minum-minum dengan... alamak siapa ya namanya... hahaha sungguh kurang sopan! Sebenarnya pelanggan sirman ni adalah sepupunya sendiri, iaitu anak Pak Uda Ayin adik abahnya. Nampak sangat wan tak pernah jumpa dia! Yelah sirman dengan sepupu-sepupunya bukan macam wan dengan sepupu-sepupu wan yang rapat. Kadang-kala tu wan langsung tak kenal siapa sepupu-sepupunya kecuali anak Pak Itam yang kat Shah Alam tu. Rupanya mereka tak jadi shoot sebab cuaca terlalu panas, so kena reshedule balik ke minggu depan dan lokasinya dah bertukar ke Bukit Cerakah.

Selepas mereka balik, kami sambung lepak sambil tunggu sunset. Hahaha macam ala-ala romantika-de-amour la pula... Dinner, kami makan kat satu gerai yang ada kat situ, gerai yang paling hujung, lupa pula apa namanya. Alhamdulillah kenyang perut!

Sesiapa yang tak pernah sampai sini, jangan risau surau disediakan kalau nak tunggu sunset dan bersambung dengan dinner ala-ala tepi laut sambil ditemani oleh desiran ombak yang menghempas ke pantai, melihat cantiknya Cruise yang lalu menuju ke destinasi yang entah ke mana.

Kami sampai di USJ jam sudah menunjukkan ke angka 10 malam.

0 comments:

Back to Top