2

Cerita yang tak berkesudahan...

Salam semua,

Sudah lama wan tak berkongsi cerita di sinikan? Bukannya tak ada cerita yang boleh dikongsi, tapi wan benar-benar kesuntukan waktu. Bagaikan 24 jam sehari tu tak cukup waktu untuk melakukan segala kerja. Ops! bukan kerja pejabat ya! hehehe kerja-kerja personal, kerja-kerja bergumbira! hahahaha

Cuti tahun baru hijrah 1431 Hijriah wan habiskan masa sehari suntuk dengan mbak Bunga. Berjalan-jalan meredah kesibukan kota metropolitan KL bersama Bunga dan keluarganya serta wabbit & lia merupakan satu lagi kenangan indah yang tercatat dalam sejarah hidup wan. Dari pagi sampai malam... balik badan dah penat. Langsung tidur tak ingat dunia.

Hari sabtu, kerja separuh hari (bosannya!!!) kemudian jumpa lagi dengan Bunga & keluarganya di Putrajaya. Selesai dengan bunga wan jumpa mek & abah pula yang kebetulan datang ke KL untuk melawat besannya (bapa mertua Nini) yang dimasukkan ke wad. Acara juga sampai malam. Selepas di Alamanda, melawat ke rumah baru Nini di Nusa Putra (area Puchong). Balik dah penat juga langsung tidur tak ingat dunia...

Hari ahad, Nini buat birthday party untuk anaknya. Mek & abah yang bermalam di rumah Nini di Gombak, jadi wan ke Gombak selain untuk berjumpa dengan mek & abah lagi, juga untuk sama-sama memeriahkan lagi acara sambutan birthday Keyroll... meriah... dengan makanan, dengan acara... ada clown jugak! Sampailah ke petang-malam. Selepas mek & abah bertolak ke Kluang Johor. Oh ya! Lida & keluarganya juga datang. Mek & abah akan ikut Lida balik ke Kluang kerana Lida nak naik rumah baru, jadi korie suruh abah 'pagar' rumah baru dia... ahaks!! macam-macam la Si Korie nih! Wan tahu ni kes nak 'beli jiwa' mertua la nih! hahahahahahaha

Selepas mek & abah serta Lida & keluarganya berangkat pulang, wan sambung makan lagi! hehehe tak malu sungguh! Hei, makanan dia sedap-sedap tau! ada kambing golek (menu yang sangat sedap!) makan dengan roti arab. Dan kambingnya 2 ekor tau!... ada nasi beriani? ada laksa penang! kuih koci diapun best... pendek kata wan makan tak toleh kiri kanan dah. Natijahnya malam tadi kepala wan sudah pening+sakit (agaknya makan kambing banyak sangat kot).

Jadi 3 hari ni wan langsung tak ada masa nak online nak update cerita setiap hari. Nanti gambar-gambarnya wan publish kemudian ya, kerana wan keburuan waktu... orang lain senang lenang dok habiskan cuti tahunan sedangkan wan kena kerja... bosan tau!!

Oh ya! wan juga sudah khatam Jaja & Din untuk kali yang kedua. Seronok sangat baca Jaja & Din... macam-macam rasa ada! Lepas khatam Jaja & Din, wan sambung baca Nyanyian Tanjung Sepi (NTS) sebab rindukan Uncle Aqmar! huhuhu sekali lagi merambu airmata wan! sedihnya... tapi wan tak tahu sedih pada siapa... pada Aunty Lida yang berbahagia dengan cinta pertamanya bersama si Arjuna hatinya itu? atau sedih pada Uncle Aqmar yang pastinya berbahagia demi agamanya? Parah sungguh la wan nih! tapi yang pastinya wan bahagia sangat-sangat sebab Jaja dapat mualim yang sebaik Din!!!

Nak baca resensi wan boleh intai di ->sini<-. Sekarang ni wan dalam proses nak bertenang daripada novel-novel yang banyak dalam simpanan wan... nak menata dulu perasaan wan yang sedang berantakan nih!

2 comments:

Ahada Aihara said...

Kak Wan,
Ahada pun macam akak...
Lepas habis je Jaja & Din, terus rinu Dr Aqmar Aziz n Lida...

Wan Amalyn said...

Ahada,
Hehehe... bila baca Jaja & Din lagi terasa dekat dengan Dr Aqmar! =)

Back to Top