0

Alahai CLKku sayang....!!

Salam semua,

Petang tadi [sabtu], selepas pulang dari kerja wan ke IOI Mall. Ada hadiah yang perlu dicari untuk 'anak saudara' baru. Memandangkan minggu ni sirman tak ada di rumah kerana acara 'Fisherman & Fren'nya jadi wan bawa Aysha ke pejabat jadi tak perlu wan tinggalkan dia sendirian di rumah dalam jangka masa yang lama.

Sampai di IOI Mall, cari apa yang dihajati, kemudian hantar untuk dijahit sulam dan diminta datang kembali dalam masa sejam. Memandangkan perut lapar, jadi kami -wan & Aysha- ke Kenny Rogers untuk makan tengah hari. Selesai makan, masa masih belum sampai satu jam, jadi berlegar-legar tanpa arah tujuan untuk menghabiskan masa.

Berjalan hingga ke new wing sepanjang jalan tu masuk kedai keluar kedai sajalah kerja wan, nak beli, poketpun bukannya kembung manapun!. Tiba di new concourse ada pelbagai booth yang menjual pelbagai barangan mostly untuk sambutan krismas, dan ada satu booth yang menarik wan bagaikan magnet. Satu booth yang menjual barangan untuk craft. Dalam tak ada budget tu, tangan ni gatal aje sudahnya, Embossing Stamps, Circle Cutter, Embossing Pen, Plastic Square, Oval & Star serta Pattern Puncher wan beli!

Masa dah cukup, pergi ambil barangan yang wan dah hantar untuk dijahit embroidery, & terus aje keluar dari IOI Mall. Bukan apa, lagi lama wan kat situ entah apa-apa lagi yang wan beli.

On the way balik, tengok kedai Top Speed Auto Care di USJ 18 masih buka walaupun jam sudah menunjukkan ke angka 4 petang, jadi wan singgahlah. Memandangkan dah lama tak buat service CLK wan ni jadi ingat nak buatlah normal service. Lagipun bila bawa CLK ni dah rasa semacam, tak boleh nak pecut bagaikan di litar F1 dah. hehehe

Jadi cakap dengan tokei (agaknyalah) nak buat normal service. Dia suggest ambil yang ok sikit maknanya wan boleh bawa hingga ke 7000km instead of 5000km. Jadi dalam dok tunggu mereka buat kerja, wan tunggulah kat dalam office mereka... sejuk sikit ada air-cond. Lepas tu, macam-macam yang datang, kata benda ni kena tukar la... benda tu dah haus la... kemudian datang pula (bahagian aircond) aircond cooling coil dah tersumbat, kena tukar, gas kena top-up dan macam-macam lagi lah... alamak ni bukan normal service dah ni... ni dah jadi MAJOR service dah!! huhuhu lebih kurang 2 jam menunggu dan si Aysha sudah mula buat perangai... akhirnya siap juga.

Bila tiba part nak bayar.... erk!! terkedu jap! lebih RM1k wan kena... huhuhu ni yang malas nak datang service nih! sebab wan tak reti nak cakap NO. Nasib baik la mereka terima kad plastik. Kalau nak harapkan RM dalam purse, separuh pun tak sampai, kalau adapun untuk emergency sampai hujung bulan. Dan cukup bulan nanti memang sah-sah wan kena puasa nih, huhuhu nasiblah wan sayang sangat kat CLK ni. Lagipun memikirkan wan yang bawa CLK ni jadi apa-apa hal wan yang akan tanggung ya dak?? Lagipun sirman kata CLK ni kereta orang kedekut sebab dia jarang berpeluang bawa CLK wan kalau nak pergi mana-mana. Yang selalu jadi mangsa adalah waja dia, jadi memang sah-sah wan juga yang kena keluarkan budget untuk service!

Balik daripada USJ 18 wan hala ke USJ 11 nak cuci kereta. Rasanya dah berbulan-bulan wan tak basuh. Yelah, hari asyik hujan aje... buat penat je basuh lepas tu kotor balik! (memang sah kedekut!!) hahahahaha

Itulah alkisahnya... alahai CLK ku sayang...

0 comments:

Back to Top