Dating @ Kopitiam Kawan

Salam semua,

Semalam... hari ahad 20 Disember merupakan salah satu lagi hari yang tak akan wan lupakan. Hari yang mencorakkan satu lagi kenangan yang akan wan kenang selagi ada nafas ini.

Semalam wan ke Bandar Baru Bangi semata-mata nak 'peluk' Jaja & Din yang telah selamat kaksu sandingkan! Sebelum ke BBB, wan ke Taman Shamelin ambil Nawwir & Hannan, kemudian singgah Tasik Selatan ambil kucc & kak Ju'a.

Temujanji dengan kaksu jam 11 pagi, memandangkan wan ingat-ingat lupa jalan ke rumah nawwir jadi wan keluar dari rumah seawal jam 8.30 pagi. Hahaha lebih awal daripada nak ke pejabat! Sebelumnya wan sudah 'survey' jalan dengan sirman juga dengan kak Anim yang bersusah payah lukis map... thanks dear! Alhamdulillah wan dapat cari laluan ke rumah nawwir dengan mudah (walaupun agak was-was pada awalnya).

Lebih kurang jam 11.15 pagi kami sudah tiba di Seksyen 3 (Tambahan) Bandar Baru Bangi, di mana letaknya Kopitiam Kawan tempat yang dijanjikan untuk bertemu. FYI Kopitiam Kawan ni adalah milik Pn Ezzah Aziz Fawzy yang diusahakan bersama suaminya. Ingatkan kami yang lewat rupanya kami yang terawal selepas Mar. Kaksu & kakyah sedikit lewat kerana nak ambil kek.

Sebenarnya kali ini bukanlah perjumpaan apa, wan sekadar nak ambil Jaja & Din & alang-alang nak ke BBB wan tanyalah sesiapa yang nak join. Lagipun dah lama rasanya tak berkampung sambil sembang kosong, tapi sebagaimana yang wan maklum tak ramai yang dapat join. Maklumlah ramai yang ambil kesempatan bercuti panjang. Sementelah hari jumaat sebelumnya dah cuti Maulidur Rasul 1431 Hijriah.

Jadi yang datang cumalah wan & Aysha, Nawwir & Hannan, Kucc, kak Ju'a, kak Anim & Mar selain kaksu & kakyah. Tapi apa yang paling menyeronokkan, rupa-rupanya kaksu jemput tuan punya Restoran, siapa lagi kalau bukan kak Ezzah. Mak ai, berbunga-bunga rasa hati... seronoknyaaa!!

Mana tak seronoknya dapat jumpa selebriti tu... hehehe... kaksu, kaksu pun selebriti jugak!! Cantik lawa jer orangnya. Kalau nak tahu Ezzah Aziz juga merupakan idol yang wan suka selain Wan Zaleha Radzi. Mereka adalah antara pioneer yang memeriahkan dunia pengacaraan suatu ketika dahulu... ketika TV3 mula-mula bersiaran sekitar tahun 1984-85. Sekarang ni kak Ezzah lebih banyak bertugas di belakang tabir di Primeworks Studio... melakukan kerja-kerja untuk ntv7 (kalau wan tak silap dengarlah... maklumlah lebih teruja nak ambil gambar... hehehe)

Oh ya... 19hb Dis. merupakan hari lahir nawwir, jadi wan minta kakyah tolong belikan kek, mana boleh wan beli, wan kan nak kena ambil nawwir! nanti tak suspen la kan?? hehehe... kakyah I O U... Wan rasa sesiapa yang dah baca Jaja & Din pasti tahu kek apa yang jadi pilihan kaksu & kakyah?? kek keju beri biru (Blueberry Cheese Cake) hehehe, kek kesukaan Jaja tuh! sedapnyaaa!!

Ok.. ucapan untuk Nawwir, Selamat Ulangtahun kelahiran sayang, dirgahayu buatmu... moga dirimu senantiasa di bawah payung rahmatNya... wan sayang kamu! sayang sangat-sangat...

Kami beransur pulang selepas makan dan bersembang-sembang lebih kurang 2 jam. Tapi wan tak terus pulang, singgah pula rumah kaksu nak ambil buku yang kakyah lupa bawa. Sambung sembang lagi... dekat pukul 3 barulah kami (wan, kucc & kak Ju'a) minta diri. Oh ya, nawwir & hannan... abang Syed nya datang ambil kerana mereka akan terus balik ke kampung hubbynya di Banting. Kucc & kak Ju'a wan hantar ke stesen LRT Bukit Jalil.

Wan sampai di USJ, sirman masih belum pulang. 'Pakaikan baju' untuk Jaja & Din, terus wan golek-golek atas katil sambil upload gambar ke akaun Facebook wan... hehehe saja nak menjeleskan kawan-kawan yang tak dapat datang!

Malam tadi lebih kurang jam 2 pagi wan khatam baca Jaja & Din selepas bergolek sakan lebih kurang 6 jam campur-tolak berhenti sebab ada 'gangguan & iklan' dengan rasa puas!. Lepas ni nak baca lagi sekali... dan kali ini wan nak menghayati aksara demi aksara, baris demi baris, helaian demi helaian dengan lebih khusyuk lagi. Tak puas baca kisah Jaja & Din nih!!

Buat kaksu... sekalung TAHNIAH! sesungguhnya sentuhan majis kaksu dalam memotretkan kisah Jaja & Din membuatkan tanpa sedar wan mengalirkan airmata gembira+sedih untuk Jaja... sedih+sebak untuk Dr Aqmar Aziz... kaksu ... wan teringatkan Sharifah Nur Hannah yang telah tiada... sedih laaa...


1 comments:

siti_zubaidah_abdullah -sza- said...

KAK WAN...SAYA PUN 'PERGI AMBIK' JAJA & DIN KAT UMAH JS..TAK SABAR..BEST BANGAT NI

Back to Top