3

Penyakit yang tiada vaksinnya...

Salam semua,

Ini masih lagi rentetan kisah daripada penyakit M = MALAS. Percaya tak penyakit ini akan menyerang setiap orang. Cumanya terpulang pada individu bagaimana untuk mencegahnya daripada terus menular atau membiarkan sahaja ia berleluasa memakan diri.

Wan? satu perkara yang wan sangat arif tentang akibat daripada penyakit M yang sedang melanda wan ketika ini. Semua kerja jadi tertangguh! =( nak buat apa-apa sahaja pun jadi malas. Bahananya semuanya jadi berantakan. Kerja disiapkan di saat-saat akhir, dan pastinya hasilnya tidak akan dapat memuaskan hati.

Nak baca novel yang berlambak-lambak pun tak ada mood. Apatah lagi nak berkongsi rasa dengan kawan-kawan semua. Padahal ada satu buku yang sangat menarik dan wan nak cadangkan rakan-rakan wan untuk membacanya iaitu KEMILAU MUTIARA RAUDAH karya Saidatul Saffaa terbitan Jemari Seni. Tapi sampai ke hari ini wan masih belum berjaya menyiapkannya lagi. Padahal buku ini sudah lama wan usai membacanya. Sedihnya... =(

Atau... bila kita kurang membaca tak kisahlah samada membaca bahan bacaan berbentuk ilmiah mahupun bacaan santai seperti novel, kita akan kehilangan sebahagian daripada perbendaharaan kata? dan rasanya wan sangat bersetuju... benarlah frasa yang pernah wan baca tapi lupa di mana... tapi begini lebih-kurang bunyinya " kita perlu membaca beribu-ribu buah buku untuk menghasilkan sebuah buku ". Bukanlah bermakna wan nak buat novel... tidak!! tapi sebenarnya begitulah besarnya peranan pembacaan dalam hidup wan, wan perlu banyak membaca jika wan ingin terus berkongsi rasa dengan kalian semua... TAPI... semuanya itu agak merudum buat masa sekarang. Maafkan wan.

Bukannya wan tidak cuba, wan cuba dan sedang mencuba sekarang ni. Wan cuba baca novel 'adik' wan, percubaan pertamanya... tapi entah di mana silapnya, wan tak dapat nak fokus 100%. Atau kerana faktor usia yang sudah mulai senja ini, minat wan bukan lagi dalam genre remaja apatah lagi dengan penggunaan kata-kata/ayat yang menjadi mainan bicara anak-anak muda hari ini. Dengan kata lain, tak sejiwa dengan wan yang sudah masuk kategori retro sedangkan mereka dalam irama hip hop. Huhuhu wan memang sudah tua laa... Dan wan masih lagi mencari bahan yang boleh menaikkan kembali mood membaca wan. Agaknya wan kena tunggu cerita JaJa & Din karya kaksu (Noor Suraya) kot barulah mood membaca wan akan pulih (alasang!!!).

Alahai sukarnya untuk mengubati penyakit yang sudah menempati, menular, menjalar di setiap urat saraf dalam sistem badan wan ini. Doakan agar wan berjaya mencari penawar dan seterusnya menghalau segala virus yang sudah mula beraja di badan wan ini.


PS:
-> wan rasa, memang wan sudah tambah kurus la... =( kerana setiap mereka yang wan jumpa sudah tegur, "wan makin kurus la" huhuhu adakah ini juga salah satu kesan daripada penyakit M wan... iaitu malas makan!!

-> tekak wan masih lagi perit+sakit, sedang mencuba petua nacha minum madu+perahan limau kasturi, tapi masih terlalu awal untuk melihat hasilnya.

-> malam tadi, lebih kurang jam 10 malam telah berlaku kebakaran kecil di kawasan lapang (laluan gas bawah tanah) di belakang rumah wan... agak cuak juga memandangkan kawasannya sangatlah dekat dan ada paip gas dibawahnya. Tapi kebakaran berjaya diatasi oleh pihak polis dengan bantuan penduduk Sri Tanjung sementara menunggu ketibaan bomba yang wan pasti akan mengalami kesukaran untuk masuk memandangkan laluan terhalang oleh kenderaan yang diparkir di pinggir jalan (tiada lot parking) oleh penduduk Sri Tanjung. Angkara siapakah itu agaknya?? atau angkara budak-budak yang bermain mercun?? wallahualam



Salam sayang,

3 comments:

biruNiLA said...

wan,
alasang, alasang... ada ke ubatnya cerita jaja n din...

wan sudah masanya wan mula menulis pula...

sayang,
- Noor Suraya -

ryn said...

wan dah ok ke? jgn mkn/minum yg masam wan, madu tu je dan minum byk2 air. contrary to what we believe, asam tu tak baik utk tekak yg sedang sakit

kak Nila, ryn sokong ;)

Wan Amalyn said...

kaksu,
hehehe... itu la... alasang!!!

OH TIDAK!!! nanti wan tulis, langsung tak ada orang nak baca, pandang pun tidak...

**"kerana aku orang kecil, dalam dunia orang-orang besar" ~ petikan puisi Alang dalam SUUN =)

Ryn...
sudah bertambah baik w/pun belum sepenuhnya lagi... =) oh ya ke?? wan siap minum air limau lagi... hahaha

Ryn... jangan laaaa... (sila rujuk **di atas)

Back to Top