0

PESTA BUKU 2006

25 March 2006
Pesta Buku 2006, berlangsung selama 10 hari dari 24 March hingga 02 April 2006. Selama 10 hari berlangsungnya Book Fair ini, pertama kali aku pergi dengan member baik aku, WanZ pada hari sabtu 25 March. Dia ambik aku kat Office... Plan aku, aku pergi dengan Wan dan nanti hubby aku akan menyusul dengan si Aysha pada petangnya... Pada awalnya perancangan aku berjalan mengikut jadual, sehinggalah Kak Ja menelefon aku memberitahu yang dia jadi datang ke KL... (pada asalnya dia tak jadi datang)... terpaksalah aku adjust time aku...

Di kesempatan ini juga aku ingin bertemu dengan bloggers yang seringkali aku berbalas bicara di ruang maya ni... terutamanya yang sering aku temui di dangau milik kak su... apatah lagi pada hari tersebut Kak Su akan berada di booth CESB dari jam 4.00 ptg - 9.00 mlm. Kak Su janji nak beri ole-ole dari NUHA ... Pada hari itu aku hanya sempat jumpa Em sahaja, kerana yang lainnya telah balik. Agaknya selisih jalan. Tapi aku cukup seronok kerana aku dapat jumpa Kak Su, Siti Hazneza (Angin Dingin dari Utara & Cemburu seorang Perempuan), Najwa Aiman dan Nass Alina Noah. Nass Alina Noah... rupa2nya satu sekolah dengan aku dulu di SMMM Pasir Pekan... kecilnya dunia.

Di booth Alaf21... sambutan cukup hangat... aku sempat jumpa Kak Anis Ayuni, Aisya Sofea... terima Kasih untuk pemberian Cik Ted, Norzailina Nordin. Tapi aku frust sebab tak sempat nak dapatkan autograf Nia Azalea...

Hari ini aku menjelajah setiap booth hingga kaki aku naik lenguh... apatah lagi bila aku tengok muka hubby aku pun dah lain macam... penat...(tak tahulah penat jalan atau penat melayan karenah Aysha). Apatah lagi ada sesetengah booth yang sudah berkemas untuk pulang.

26 March 2006
Ini hari kedua aku pergi, kerana Kak Ja masih ada lagi buku yang nak di beli. Pada hari ini, aku jumpa Najwa Aiman di Booth CESB, sekarang semua buku karya Najwa Aiman dah bertandatangan.... Di booth kiddibird, aku jumpa Izzul Izzati (Bukan Cinta Biasa). Tapi yang lebih memeranjatkan aku... si izzul ni dorm-mate aku kat kolej anggerik masa study dip. kat uitm (10 tahun lepas.. itm). Selepas lebih 10 tahun tak jumpa aku jumpa dengan dia di PWTC...dan yang lebih memeranjatkan aku.. dia dah jadi penulis... semoga Izzul terus aktif berkarya. Di booth ini juga aku dapat kenal Klena... Nice talking to you Klena...

1 April 2006
Kali ketiga aku pergi PWTC... pada 1 April 2006... aku pujuk WanZ temankan aku... terima kasih yang tak terhingga buat WanZ kerana sudi temankan aku. Aku pergi kali ini adalah semata-mata nak jumpa dengan John Norafizan... Aku jatuh hati dengan karya John selepas aku membaca bukunya Tunjukkan Aku Satu Bintang...rupa2nya itu adalah kesinambungan daripada Sempadan Tanpa Seri. Walaupun dengan kaki yang masih lagi sakit. John punya pasal, sanggup.... Pada hari ini juga aku dapat jumpa Ramlee Awang Murshid di booth Alaf.. rupa2nya dia ada buah tangan terbaru Hatiku di Harajuku... (aku belum sempat membacanya lagi). Tapi yang tak syoknya si Aysha buat hal... agaknya sebab orang terlalu ramai di booth Alaf. Apatah lagi Nas Ahmad sedang mempromosikan buku terbaru beliau TERJAH. Nas Ahmad tak ada beza sangat bila tengok live dengan kat TV.

Untuk Pesta Buku kali ini, aku telah menambahkan lagi koleksi buku aku:-
o Getaran Rindu - Norzailina Nordin (Alaf 21)
o Hati Yang Terusik - Nia Azalea (Alaf 21)
o Hatiku di Harajuku - Ramlee Awang Murshid (Alaf 21)
o Sempadan Tanpa Seri - John Norafizan (CESB)
o Tunjukkan Aku Satu Bintang - John Norafizan (CESB)
o Cemburu Seorang Perempuan - Siti Hazneza (CESB)
o Angin Dingin Dari Utara - Siti Hazneza (CESB)
o Danur Kasih - Mohd Adzam Khodzim (CESB)
o Ayahanda -Azizi Hj Abdullah (CESB)
o Sena Kembali Berbunga - Amaruszati Noor Rahim (CESB)
o Bara - Abdul Rahim Awang (CESB)
o Aku Menyanyangimu - Nass Alina Noah (CESB)
o Asmara Yang Pertama - Nass Alina Noah (CESB)
o Saga 3 - Abdul Talib Hassan (CESB)
o Saga - Abdul Talib Hassan (Utusan Publication)
o Tiada Batasan Sayang - Norhayati Berahim (NB Kara)

Banyaknya aku borong buku..........

0 comments:

Back to Top