0

HOME SWEET HOME.....


Sempena cuti maulidur rasul pada 11 April 2006, aku ambil peluang balik kampung. Juga dengan niat nak balik berurut (kaki yang terseliuh belum sepenuhnya baik).

Selepas kerja pada hari sabtu (8 April), lebih kurang jam 4.30 ptg aku bertolak balik ke kampung. Hujan turun dengan lebatnya mengiringi perjalananku ke kampung.

Lebih kurang jam 6.30 petang... singgah kat Projet Gombak (drive thru Mc Donald) beli makanan buat bekal (Big Mac). 7.30 mlm sampai Bentong, singgah isi minyak dan draw duit sebelum meneruskan perjalanan.

Lebih kurang jam 10.30 malam sampai kat Gua Musang. Hubby aku turun nak beli air, tapi aku malas nak turun. Lagipun Eisya tidur.

Lebih kurang jam 1.30 pagi aku sampai kat kampung. Mek & Abah dah tidur, tinggal Aizat masih berjaga (tak tau le buat homework atau tengok TV). Kesian Mek & Abah.. ganggu mereka tidur (mereka bangun untuk menyambut aku... ewah..macam orang penting lak). Abah kata dari petang kucing kat rumah dok tunggu kat depan pintu. Rupanya nak tunggu aku balik.

Esoknya 9 April, aku pergi berurut dengan Bapa Mertua Lida kat Rantau Panjang. Kebetulan lida pun balik untuk berurut jugak. Kaki dia juga terseliuh ketika sedang bersukan kat Maktab. Entah mengapa kemalangan itu berlaku selang satu hari dengan kejadian aku jatuh.

Pak Long aku (abang abah yang sulong) kurang sihat semenjak balik dari mengerjakan haji pada 2 bulan yang lepas.

Si Aysha cukup gembira dapat jumpa dengan sepupu-sepupunya (anak2 Lina, kakak no#2) malah aku amat terkejut kerana dia tak mahu ikut aku & hubby untuk ke bandar KB. Belum pernah lagi dia nak tinggal di rumah sekiranya aku atau hubby tak ada bersama.

Pada 11 April, aku akan bertolak balik ke KL. Tak puas rasanya duduk kat kampung... dah kena balik KL. Tak tahulah bila aku akan balik ke kampung lagi...

0 comments:

Back to Top