0

Yang baik... yang sedih...

Tadi aku baru lepas borak2 ngan adik aku si Ghafar. Hari ini dia di minta menghadiri sessi temuduga untuk jawatan pembantu penaksiran di Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Yang kelakarnya, dah lah adik aku si Nini [kakak dialah] yang tolong mintakkan, bila aku tanya dia, untuk jawatan apa dia sendiri pun tak tahu. Isk Isk Isk... nasib baik penemuduga tu tak tanya... 'awak minta untuk jawatan apa.?' mesti si Ghafar ni tak tahu nak jawap apa... drp nak dapat terus tak dapat..!! Dan alhamdulillah... dia berjaya dan diminta untuk datang melapurkan diri pada hari selasa nanti.

Dalam dok borak2 tu dia beritahu... dia dah konvo tapi tak dak sorang yang pergi... huhuhu kesiannya adik aku tu.. dia kata pagi2 tu bila nak pergi ke majlis tu, tanya pasal abah kitorang... mek kata dah pegi kerja..!! mek pulak bila abah tak dak, mcm mana nak pergi... tak dak orang nak bawak dia. Bila aku tanya dia tak cakap dengan kak yuh aka Rose ke dia kata TAK...!!! lagipun majlis tu di buat pada hari bekerja..!! laa betul2 sian adik aku tu..!!

0 comments:

Back to Top