0

Selamat Hari Ibu

Sedar tak sedar... sambutan hari ibu muncul lagi... tapi pada aku, kalau nak sambut tak perlu tunggu tarikh 13 Mei untuk sambut...setiap hari pun boleh sambut.... antara nak sambut dengan tak nak sambut je..!! dan aku..?? tak tahu nak cakap... malam tadi call mek kat kampung, tapi sebab tak biasa dengan benda2 cam gini, rasa cam lain lak..!!! hehehe cukuplah aku tahu aku sayang mek aku, dan dia tahu aku sayang dia melebihi segala2nya di dunia ini.

Bila kita sendiri dah jadi ibu, baru kita sedar betapa besarnya pengorbanan ibu, seawal kita masih lagi dalam kandungan. Selama 9 bulan 10 hari dalam kandungan ibu, di saat2 melahirkan, ibu bertarung nyawa antara hidup dan mati untuk melahirkan kita. Dari kita sebesar tapak tangan, ibu menyusu dan membesarkan kita. Jika kita membesar menjadi anak yang mendengar kata, taat dan segala2nya baik & terpelihara... alhamdulillah sejuk perut ibu yang mengandungkan. Tapi jika kita membesar sebaliknya... masyallah kecewa betul. *tapi aku tak tahu cukup ke tak 9 bulan dlm kandungan ibu sebab anak aku lahir awal 2 minggu dari jangkaan*

Sebagai seorang anak, sayangilah ibu anda di kala mereka masih lagi ada bersama kita, tak kira di depan mata atau yang jauh di perantauan... ingatlah tiada siapa yang boleh mengambil tempat ibu di hati kita. Mereka jauh lebih istimewa dan berharga untuk diberikan balasan kasih sayang yang tidak berbelah bagi dari kita sebagai anak. Walaupun mereka tidak meminta untuk dibalas... tapi hargailah setiap titik air susu ibu yang kita hisap, menjadi darah dan daging kita, membesarkan kita menjadikan kita sebagaimana kita hari ini.
So buat semua ibu2 di luar sana...Selamat Hari Ibu...!!!

"Nothing compares to a mum's love. She looks with her heart and feels with her eyes. A mum is the bank where her children deposit all their worries and hurts. A mum is the cement that keeps her family together and her love lasts a lifetime."

0 comments:

Back to Top