5

Hati seorang ibu

Salam semua,

Hari ini pagi-pagi lagi Aysha dah buat perangai. Wan kejutkan dia untuk bangun pagi ke sekolah seperti biasa, tapi entah kenapa dia mengamuk dan mogok dalam bilik air tak nak mandi.

Hati wan sudah 'mendidih' tapi wan sabarkan juga, pujuk-pujuk semuanya tak jalan, dan mula la suara naik tinggi di pagi-pagi buta. Setakat bising di mulut. Tapi bila sirman yang marah dia, entah kenapa hati wan jadi sedih!

Sambil-sambil siapkan dia, airmata wan bergenang di kelopak mata. Sedihnya pagi-pagi lagi Aysha kena marah! mesti dia ke sekolah dengan hati yang terbuku. Harap-harap apa yang diajar oleh cikgu dia dapat terima dengan baik.

Sedih laaa... atau wan yang terlebih sensitif pagi ini??

5 comments:

kucc_aprilsnow said...

pengalaman yg pernah dirasai dulu...mmg akan sedey, menyesal kerna terlanjur marahkan insan kecil yg adakala amat menggugat kesabaran kita org dewasa yg rapuh iman ni wan...

sI tEDI said...

aduhai!

dulu masa kecik2 pun kalau pagi2 kena marah mmg x de mood.

tapi bila dah besar fikri balik.. aduhai.. sendiri cari pasal..

aysha,
esok x mo bad mood okey!!

nacha said...

emmm.. budak2 biasa la mcm tu Wan. Yasmin dulu masa darjah 1 & 2 pun suka wat hal pagi2. nangis2 dlm bilik air tiap2 pg. mmg tension sbb kita nak rushing gi keje lg. betul2 mencabar kesabaran. mujur Irfan tak mcm tu. walaupun dia agak nakal tapi dia sgt senang utk bangun pagi.

Anonymous said...

jgn risau wan...perkara biasa tu..kalu kes membabitkan anak2 memang akan buat kita jadi sayu dn sendu..huhuhu..mula la rasa diri ni bukan ibu terbaik..huwaaa!!
~mar~

Wan Amalyn said...

kucc... =( dugaan yang terpaksa dihadapi sementara nak tunggu dia besar... nanti besar masalah lain pula yg menanti... sabar ajelah!!

teD.. =) tp cik wan rasa teD seorang anak yg sangat baik!!

nacha.. =) wan hanya ada seorg anak yg rasa bagaikan byknya perangai... xbleh nak compare dgn sapa2... hehehe

mar.. kalau boleh nak buat yg terbaik untuk anak-anak... tp apakan daya, kudrat kita hanya setakat itu... =(

Back to Top