0

Penawar Rindu...

Hari ini setelah hampir 2 minggu tidak menjenguk muka di blog aku ini (line down), fikiranku seakan beku... tak tahu apa yang harus aku coretkan di sini. Lagipun tiada apa yang menarik yang berlaku... hanya TV aku buat hal lah pulak. Tak dapat aku nak tengok "Resume Untuk Mawi" kat astro ria malam ni. Sedihnye.... SUUN pun nasib baik aku ada kawan yang baik hati faxkan untuk aku baca... Terima Kasih daun keladi Wan, Nanti kalau computer buat hal lagi... Saya mintak tolong lagi..he..he..he..

Pada 12 March yang lalu aku ke KLCC. Kakakku yang kat Maran datang untuk survey kereta (dia nak beli kereta baru sebelum naik harga, tapi sempat pulak beli hp baru). So pada hari ahad tu aku bawak mereka ke KLCC (actually hubby aku yang bawak) untuk register no. baru (bangunan Maxis sebelah KLCC waktu urusan dari pagi sampai 9.00pm di buka pada hari minggu). Aku apalagi seronok le... ambik peluang pergi Kinokuniya. Ini pertama kali aku jejakkan kaki kat kedai buku ni. Okey gak... (aku semua OK, janji kedai buku). Niat dihati nak cari buku "Di Bawah Lindungan Kaabah" karya agung Prof Hamka, tapi sebab aku berat mulut nak bertanya... so tak jumpalah. Sebagai kenangan aku ke Kinokuniya, aku beli sebuah buku oleh penulis yang aku tak pernah baca karyanya Sarimah Ayob "Pelayaran Cinta". Ceritanya biasa-biasa saja.... Tak pa lah... lagipun hujung minggu ni pesta buku kat pwtc, nanti aku cari kat sana.

Bercakap pasal pesta buku... tak sabar rasanya menghitung hari nak menjenguk ke sana. Bukan apa... tak sabar nak jumpa para novelis yang akan berkampung kat sana sepanjang tempoh Pesta Buku 2006 ini berlangsung. Mana tahu dapat jugak aku mintak autograf mereka. Yang pasti aku nak jumpa dengan Kak Su yang akan berada di sana pada 25 Mac dari jam 4.00 pm hingga 10.00 pm

Hari ini dari pagi sampai sekarang, dari Era Rentak Muzik Terkini hingga Hot.Fm aku asyik dihidangkan dengan lagu Iris nyanyian Awie. Agaknya mereka tahu aku suka sangat dengan lagu tu... tu yang dikeudarakan untuk halwa telinga aku... (perasanlah pulak... macam le aku sorang yang suka dengan lagu tu...) Tapi tak apa untuk dedikasi... aku sertakan kat tag aku ni.


Iris oleh Awie

Kau masih ku cintai

Sungguh...
Dari awal dulu hingga hari ini
Aku pasti seyakinnya pasti
Kaulah satu untuk ku

Kau masih dewi hatiku
Sungguh...
Biar sejuta parut hilang di hati
Usah gusar sayang, usah ragu
Aku milikmu

Cintaku
Jika kau tanya pada bintang
Kemilauan sinar tak kan hilang
Akan aku sinari dunia mu
Moga terpadam sangsimu

Cintaku
Jika kau lihat tingginya awan
Takkan tercakar tinggi cintaku
Hanya hatiku tahu apa mahuku
Dan dunia ku pastinya milikmu
Hingga ke akhir hayatku…..

Kau masih ku cintai
Sungguh...
Dari hari pertama kau ku nikahi
Aku pasti yakin dan pasti
Engkau milik ku



0 comments:

Back to Top