Hari ini

Tarikh ini, tanggal 19 Disember menyimpan sejarah tersendiri dalam kamus hidup aku. Tarikh ini, aku menyimpan dua rasa yang saling bertingkah untuk mendominasi hati aku. Pabila rasa gembira cuba menduduki takhta, dan di saat jiwa mula berlagu riang, ada rasa hiba mengetuk pintu untuk cuba menghuni ruang di rongga dada.

Hari ini, sahabat yang paling aku sayang berulang tahun kelahirannya. Aku tumpang bahagia… tapi dalam masa yang sama, ada wajah duka menyelimuti dada. Di tanggal yang sama aku kehilangan insan yang paling aku sayangi. Dia pergi tinggalkan aku buat selama-lamanya. Pergi yang tiada jalan pulang, kecuali aku yang bakal menyusulnya nanti bila tiba saatnya.

Buat Nawirah Barakbah​, selamat ulang tahun sahabat! Semoga setiap apa yang dipinta lewat doa-doamu dimakbulkan oleh Dia pemilik semesta ini. Aku akan sentiasa doakan yang terbaik untuk kamu, walaupun alam ini berlaku tidak adil terhadap kamu. Aku akan sentiasa ada, jika kamu inginkan aku. Aku sentiasa sayangkan kamu, walaupun di saat aku tidak lagi mampu menyusun kata untuk menggambarkan seluruh rasa sayang ini, walaupun di saat aku tidak lagi mampu melafazkannya. Ingatlah bahawa aku tetap dan akan sentiasa sayang kamu. Aku sayang kamu kerana DIA yang menghadiahkan persahabatan ini kepada aku. Jadi mana mungkin aku tidak sayang padamu?

Dan kanda, Al-fatihah buatmu. Walau tahun berganti hati ini akan tetap menyimpan rasa sayang yang tidak berpenghujung buatmu. Lila sayang kak Ja hingga hujung nyawa Lila di dunia ini.

Nota:--- * Foto ini diambil pada tanggal 12-May-2006 (tahun yang sama, saya kehilangan arwah kak Ja) Ini permulaan kami bertemu di alam nyata selepas bermesra di alam maya di anjung Makcik Raja... lihatlah betapa polosnya kita saat itukan?...*


Salam sayang,
 

1 comments:

notie said...

Comel je nawwir macam budak sekolah je. Aishah pun kecik lagi masa ni

Back to Top