Novel... Lagi???

Salam semua,


Semalam saya sempat merajinkan diri ke Shah Alam. Lebih tepatnya ke Karnival Karangkraf yang diadakan dari 28 Januari hingga semalam 30 Januari di perkarangan kompleks Karangkraf Seksyen 15 Shah Alam.

Bertemankan Aysha, saya ke sana dan berjanji akan bertemu dengan geng Ulatbuku : kaknOOr, nacha, kaknOtie, Iejay. Sesampai di sana, saya disapa oleh kak Uda & Rinn (gengkicap) yang juga baru sampai. Memandangkan semalam, seharian hujan turun tak henti-henti, terpaksalah bawa payung. Leceh. Memang leceh bila saya yang suka berlenggang saja bila berjalan ni terpaksa bawa payung. Si Aysha pula konon-konon nak bawa beg sandang untuk isi buku bacaan dia, tapi sampai sekerat jalan suruh saya pula bawa... haish budak ni laaa Nasib baik beg saya, beg sandang.

Sebenarnya di sana saya tak pusing-pusing di setiap boothpun. Tumpuan saya hanyalah booth grup buku yang menjual pelbagai jenis buku terbitan Alaf 21 dan Buku Prima. Dalam pada tak ada sangat buku yang nak dibeli (memikirkan stok yang belum baca masih berlambak) melayang juga duit saya RM108.40 untuk membayar harga buku. Haishhh.... Itupun lepas less 30% tu... agaknya kalau tak ada less mahu lebih lagi!!

Penulis yang ada ketika saya pergi tu ialah kak Meen Zulaikha ~ Rindu Di Awan Biru, Hani Fazuha ~ Harga Sebuah Cinta (thanks dear for the 'token'. Love you... muuaaahhh), Lynn Dayana ~ Juara Carta Cinta, Penulis baru (lupa nama) & kak Aisya Sofea ~ Masih Setia. Biasalah bila ada kaknOOr riuh laa kami... berborak tak toleh kiri kanan, bagaikan dunia ini 'ana yang punya!!' hahahaha. Seronok!

Selain buku-buku yang saya sebutkan kat atas tu, saya juga sempat beli buku Tiada Khatimah Cinta ~ Salina Ibrahim, Lara Di Jiwa Ajym ~ Ramlah Rashid selain buku kanak-kanak/majalah/komik untuk Aysha yang dia pilih sendiri.

Selesai di Shah Alam, kami ke Bangi pula.

Oh! rupa-rupanya JS sedang berpindah office. Singgah di Rumah Jemari Seni beli buku (lagi). Saya beli buku Diya Nordin & buku terbaharu Iman Xara. Kemudian kami ke pejabat baru JS di Seksyen 7 Bandar Baru Bangi. Kawasan baru dengan lot kedai baru. Teringat ketika pejabat saya di Sungai Chua, Kajang. Melalui jalan di kawasan itulah saya berulang-alik mencari makan (sebab kawasan pejabat saya dahulu sebelum berpindah ke Puchong, adalah kawasan perindustrian dan memang tak ada kedai makan. Kalau adapun restoran yang menjual makanan cina). Waktu itu apapun tak ada. Yang ada hanyalah jalanraya! Dan tempat makan saya adalah di tingkat 3 Kompleks PKNS Bangi. Cepat sungguh masa berlalu. Dengar khabarnya sikit masa lagi, di kawasan lapang berhadapan dengan pejabat JS akan dibangunkan Tesco? Wah! lagi meriahlah kawasan tu.

Apa-apapun saya sangat berbangga dengan pencapaian Jemari Seni. Daripada bawah mereka naik. Berbekalkan semangat jitu 2 iron lady (kakyah dan kaksu) yang saya kenal. Saya menyaksikan mereka 'merangkak' dan kini mereka sudah boleh 'berlari laju', dan saya akan tetap menjadi penyokong mereka sampai bila-bila. Insyallah.

" TAHNIAH & SEMOGA Jemari Seni AKAN TERUS MAJU DAN MAJU DAN MAJU "


1 comments:

adhan said...

betul tu kak wan...kak yah n kak su memang 'wanita besi'..sekejap je JS dah berkembang dan dikenali...go js go...

Back to Top