0

Suka Saya, Ya? Suka Saya, Tidak?

Salam semua,

Alhamdulillah, mood membaca saya sudah bertunas kembali, walaupun masih belum berkembang sepenuhnya lagi. Tak apalah sekurang-kurangnya masih ada, jangan sampai hilang, itu lebih parah rasanya.

Malam tadi, saya 'baju'kan novel yang sempat saya beli semasa saya menghadiri majlis rumah terbuka JS hujung minggu lalu. Karya terbaharu Manjlara selepas Persis Sebutir Pasir yang diterbitkan pada Februari 2008. Karya yang mengambil masa selama 2 tahun untuk menemui para pengikut tulisan seorang wanita berhati waja bernama Manjlara ini. 2 tahun. Ya, 2 tahun saya menunggu karya Manjlara selepas membaca kisah malang Widya yang sungguh tragis dan memilukan itu.

Kini Lara kembali... kembali dengan Suka Saya, Ya? Suka Saya, Tidak?

Saya belum berani untuk memberikan sebarang komen lagi kerana saya baru membacanya. Belumpun sampai separuh saya menatap aksara yang termuat dalam naskhah setebal 443 halaman ini.

Tapi satu yang ingin saya katakan pada penulisnya, 'Lara... Wan SUKA!!'

Ya, saya suka! Saya sukakan bahasa penulis. Saya jadi teruja ingin tahu kesudahannya bila saya sudah mula membaca. Itu yang mengikat saya pada karya ini...

Yang lain-lain, nanti saya ceritakan bila saya sudah usai membacanya ya?!

0 comments:

Back to Top