0

10-10-10

Salam semua,

Ada apa dengan tarikh 10-10-10? Entah ya... sampaikan berduyun-duyun pasangan di seluruh dunia mengabadikan tarikh ini sebagai tarikh perkahwinan mereka.

Mungkin pada yang berkenaan, ada la kot, tapi bagi saya, ia sekadar satu hari lagi yang dilalui tanpa sebarang momen indah untuk di kenang. Satu hari yang saya habiskan di rumah berdua dengan Aysha kerana sirman ada kelas fotografi dari pagi sampai petang/malam.

Dari pagi sampai malam, apa yang saya buat... berFB, ber'kebun' di FV, membaca novel, mengadap tv sambil membereskan kerja-kerja rumah. Mengadap lappy saya harus berebut dengan Aysha! Semenjak dia 'jumpa' ramai kawan-kawannya dalam FB, masa saya sudah kena cantas. Kalau dulu berebut remote Astro, sekarang ni pandang pun tidak! Apa taknya dia boleh surf cartoon-network-dot-com, tengok kartun online... kemudian datang tanya pada saya apa username dia, apa password dia, apa email address dia, apa nickname dia... kadang-kadang entah apa-apa yang dia tekan 'Like' dekat facebook dia. Ada antaranya, dalam diam saya remove mana yang tidak berkenaan tu.

Semalam saya baca satu novel ni, rasa macam nak baling jer... Idea dia... pada saya sudah tidak fresh. Sebab sebelum ni sudah banyak yang saya baca, hero-heroin bagaikan anjing dengan kucing, akhirnya jadi pasangan. Jalan cerita yang sudah boleh saya agak mana hala tujunya. Bahasa dia, saya tak tahu siapa yang bercerita... pening kepala saya dibuatnya! Bukunya tak la tebal mana, tapi nak menghabiskannya sungguh siksa rasanya. Frust! sebab ketika mood membaca saya tengah baik, bahan bacaan pula yang hampeh! Sekarang ni saya mencari-cari bahan bacaan... apa yang menarik ek?? Siapa-siapa ada idea?

Oklah... dah tak tahu nak tulis apa dah...

0 comments:

Back to Top