0

Berbuka puasa

Salam semua,

Sebagaimana yang saya beritahu semalam fasal berbuka puasa, jadi inilah dia buktinya bahawa semalam buat pertama kalinya saya berbuka kat luar. Minta maaflah saya tak ambil semua jenis makanan yang ada disediakan di sana. Malulah!. Inipun saya ambil gambar ini, bos sudah cakap... "I tak fahamlah orang perempuan ni, makanan pun nak ambil gambar lepas tu post kat Facebook!" hehehe saya? hanya tersenyum mengiakannya aja.

Sebenarnya nak kata sedap, biasa-biasa saja bagi saya yang tak berapa nak makan banyak ni. Saya jenis yang tak boleh nak hadap makanan dalam kadar yang banyak sekaligus. Saya jenis yang makan sikit tapi makan berulang-ulang. Agaknya itulah salah satu sebab juga kenapa saya tak boleh nak gemuk, sebab makanan yang dimakan akan terus dihadam dan langsung tak tinggalkan sisa lemak untuk menggemukkan saya! *sigh* penat la makan lagu ni... Dan betapa ruginya saya kalau makan buffet sebab saya hanya makan sikit. Memang tidak berbaloi dengan harga yang terpaksa dibayar!!

Semalam, makanan memang pelbagai. Ada nasi putih/beriani dengan pelbagai jenis lauk-pauk, sayur-sayuran, ikan, udang, sotong, kambing golekpun ada. Selain sate ayam & daging serta sotong, udang yang dibakar. Ada kuih muih, kek, puding yang pelbagai jenis hinggakan tak termakan. Juga ada ABC & ais-krim (sekadar apa yang saya ingat bukan apa yang saya makan). Saya makan hanyalah nasi putih dengan sayur campur (brokoli, jagung muda, carrot, cendawan butang), sotong sambal, udang/sotong bakar saya ratah, dengan beberapa potong kuih & kek lapis sarawak. Itupun saya dah kekenyangan. Ayshapun sama, makan sikit sahaja lepas tu dah mengadu sejuk & mengantuk.

Lebih kurang jam 9 malam saya keluar daripada Cyberjaya. Tapi sebelum tu sempatlah saya pusing-pusing ambil gambar dengan Zaini di sekitar kawasan Resort. Tak berani nak pergi jauh-jauh sebab gelap, lagipun hujan renyai-renyai takutlah Aysha demam pulak. Nantilah, kalau rajin saya letakkan di Facebook, kalau tidak... inilah 2 keping sebagai bukti.

Sehingga ke lain hari.... daaaaaaaaaa


0 comments:

Back to Top