5

Cabaran 50 Novel Setahun

Salam semua,

Pada awalnya saya sekadar mencabar diri sendiri untuk membaca 50 buah buku sepanjang tahun 2011 ini. Cabaran saya untuk diri sendiri ini adalah untuk mendidik diri saya agar konsisten membaca. Rupa-rupanya cabaran saya ini disahut oleh adinda saya Adhan. Wah! saya sudah ada pencabar! Tapi saya sukaaaa... kerana sekurang-kurangnya saya tahu saya ada 'musuh' yang harus saya 'tentang'.

Dan bermula acara 'cabar-mencabar' di blog lepak kami (duluuu laaa) di Blog Ulatbuku. Rupa-rupanya, ada pula rakan-rakan yang berminat untuk menyertai acara 'Lomba Baca' kami ini. Saya rasa amat-amatlah berbesar hati mengalu-alukan kedatangan kalian semua dalam acara 'Lomba Baca' ini.

Jadi di sini saya ingin menguar-uarkan pada kalian yang sudi singgah di sini untuk menyertai kami. Sekadar untuk suka-suka sahaja! Lagipun tak salahkan kita berkongsi membaca dan berkongsi info tentang apa yang kita baca kan?

Syarat-syaratnya sangat mudah. Apa yang perlu kalian buat adalah :

(a) daftarkan nama anda beserta url blog anda kepada kami di amalynputri@gmail.com (Wan Amalyn) atau dunia_novel@yahoo.com (Adhan)
(b) sediakan sinopsis/resensi novel/buku yang anda baca (ikut keselesaan anda) ke blog anda DAN
(c) emailkan sinopsis/review novel/buku tersebut kepada kami untuk kami 'post' sinopsis tersebut ke blog Ulat Buku
(d) letak 'link' blog Ulat Buku (http://ulatbuku-06.blogspot.com/) dalam blog anda.
(e) sinopsis/resensi buku/novel yang dibaca mulai 01 Januari 2011 (sebelum 01 Jan 2011 tak diterima)

Tempoh Cabaran: 01 Januari 2011 - 31 Disember 2011
(hanya novel/buku yang dibaca dan dibuat sinopsis mulai 01 Jan sehingga 31 Dis 2011 sahaja)


Itu sahaja syarat-syaratnya. Mudahkan? Jadi... anda berani sahut cabaran ini??

Mungkin tiada apa-apa hadiah yang dapat kami tawarkan untuk anda sebagai juara, tetapi saya amat berharap agar apa-apa sahaja bahan bacaan yang kita baca akan memberi manfaat/info yang berguna pada kita. Anggaplah itu sebagai 'hadiah' atas kecemerlangan anda menyahut cabaran ini. Dan lagi satu, tiada juara yang akan dinobatkan nanti dan tiada denda yang akan dikenakan juga jika anda tidak berjaya menghabiskan 50 buah bahan bacaan selama tempoh ini (1 Januari - 31 Desember 2011). Tetapi sekurang-kurangnya kita berjaya menafikan andaian bahawa rakyat Malaysia malas membaca.

Selamat berjuang untuk anda yang berani....


5 comments:

Elly Jade said...

salam kak amalyn
sye tercabar bile tgk kak jihan dgn akk da bce byk
sye br je tau..huhu
jom lumba baca...hehe

Wan Amalyn said...

Salam Pearl Jade...

:) meh la kita pakat baca ramai2...
Akak ni pun sementara masih ada masa terluang, nanti bila dah byk kerja & moodpun tak dak... belum tentu dapat baca pun!

Yaaa Jom Lomba Baca!!

adhan said...

erm...apa nak komen ek hehehe agaknya masa mak mengandungkan saya dulu mak selalu baca buku kot sbb saya memang suka baca buku/novel/majalah atau apa je la...kertas bungkus nasi lemak pun boleh jadi juga...tapi pa;ling suka novel la...sanggup tindur kul 4 pagi semata-mata nak habiskan membaca ni..nak tau ending...*skrg dah tertunggak review so kena stop jap membaca hehehehe*

jom..jom..jom kita membaca :)

RyN said...

*teropong orang tgh lomba*

Wan Amalyn said...

Ryn...

tak mo join kitaorang ke?? meh laa... lagi ramai lagi meriah!

Back to Top