0

M C

Rasanya dah lama aku tak menulis kat sini... selepas berbagai2 peristiwa berlaku... Pada tanggal 28 March 2006, aku terseliuh kaki akibat terjatuh dari tangga di USJ Taipan. Peristiwa itu berlaku ketika aku dalam perjalanan balik daripada Kedai Buku Big Bookshop. Aku ke sana semata2 nak beli plastik pembalut buku... (aku dah borong buku kat Pesta Buku 2006)... tapi malang nasib aku.... Akibatnya aku mendapat MC selama 6 hari... selama 6 hari bercuti, Hubby aku mengambil alih tugas aku menghantar dan menjemput Aysha dari sekolah... Aku kat rumah apalagi... baca buku dengan senang hatinya tanpa gangguan...

Aku sempat menghabiskan 4 buah novel karya Azizi Hj Abdullah (Ayahanda), Norzailina Nordin (Getaran Rindu), Rindu karya Norhayati Berahim dan Hati Yang Terusik oleh Nia Azalea.

Aku membaca novel Ayahanda, selepas aku tertarik dengan ulasan yg aku baca.

Buku karya Norzailina Nordin berjudul Getaran Rindu.. berkisar tentang Izham seorang jurufoto yang jatuh hati pada Fara petugas di Perpustakaan Negara. Untuk menghabiskan buku ini aku mengambil masa selama 1 1/2 hari. Ini kerana NN membuat cerita dalam cerita... aku kena concentrate 100% supaya aku tidak hilang fokus. Percubaan yang baik.

Hati Yang Terusik karya Nia Azalea... karya ke-3 Nia selepas Kau Yang Satu dan Seredup Kasihmu. Buku ini aku mengambil masa selama 2 hari untuk menghabiskannya... entah mengapa aku begitu taksub dengan cerita ini... menyebabkan aku menjadi sakit hati dengan watak utama Farhan yang bagi aku terlalu ego... Aku perlu tenangkan hati dan fikiran aku untuk menghabiskannya.

Rindu karya Norhayati berahim... agaknya dan terlalu banyak aku membaca karya NB menyebabkan aku dah dapat agak jalan cerita & kesudahannya... Watak utama, seorang wanita yang cekal, gigih dan tabah... walau ditimpa bermacam musibah... dan penghabisan yang happy ending. (Novel yang aku baca bukan cover yang ini... aku baca cetakan yang terbaru... namun aku rasa isi cerita tetap sama...)

Pendek kata MC aku kali ini adalah untuk aku menghabiskan masa dengan membaca buku2 yang aku borong kat Pesta Buku...

0 comments:

Back to Top