0

Mak Long.....

Hari ini... macam biasa si Aysha tak nak bangun pagi... aku dah tak tahu nak buat apa lagi. Ikutkan hati nak aje aku cubit-cubit tapi tak sampai hatilah pulak. Aku teringatkan Kak Ja yang akan datang pada hujung minggu ni... sempena Pesta Buku... aku cakap dengan si Aysha, kalau dia pergi sekolah hari ni... nanti Mak Long & Ayah Long akan datang jumpa Eisya. Mula-mula dia buat dek aje.... Kalau Eisya pergi sekolah, nanti Mak Long buat baju sekolah lagi untuk Eisya... (padahal baju tu aku yang potong, walaupun tak sempurna.. tapi jadi le jugak). Dia nampaknya termakan dengan umpan aku... barulah nak mandi dan pakai baju sekolah yang Mak Long jahit...

Dan hari ini, entah mengapa aku terasa nak tunggu dia masuk ke dalam kawasan sekolah (Tadika Nurul Izzah di USJ 11). Sudah menjadi kelaziman mereka akan menempatkan 2 orang tenaga pengajar untuk menunggu para pelajar mereka di pintu pagar sekolah. Dia toleh dan melambaikan tangan sambil tersenyum kat aku... (selalunya aku tak tunggu, sebab aku tak sampai hati nak tinggalkan dia...) dan aku dengan senang hati tinggalkan dia. Dan hari ini, dalam pukul 10.00 pagi, aku mendapat panggilan dari sekolah... hati aku punyalah berdegup kencang... takut berlaku apa2 kat Aysha... kerana mana pernah aku mendapat panggilan dari sekolah. Rupa2 nya hanya nak tanya aku sama ada si Aysha dah dapat baju sukan ke belum.... (lega rasanya....)

0 comments:

Back to Top