0

Panggilan

Salam semua,

Beberapa hari lepas, saya mendapat panggilan telefon daripada seorang mamat yang tidak saya kenali. Mamat ini mendakwa dia daripada syarikat MSN Developer (kalau tak silap pendengaran saya). Saya menjawap panggilannya dengan rasa yang penuh cuak dan tanda-tanya. Cuak kerana saya tidak mengenali beliau. Tanda-tanya kerana daripada mana dia dapat nombor telefon bimbit saya yang setahu saya hanya saya berikan pada kenalan yang saya kenali sahaja!

Yelah, mana tak cuak juga kerana saya selalu mendapat panggilan yang kadang-kadang tu ntah-apa-apa. Dan yang paling saya tak suka, panggilan yang nak jual produk baik insurance mahupun nak suruh saya hadir untuk mendengar sesi perniagaan yang macam-macam. (sedangkan saya tak suka nak berniaga & rasanya perniagaan bukan bidang saya!). Dan yang paling saya cam, bila minta nak bercakap dengan Wan Roslina. Walaupun Wan Roslina itu nama kakak saya, saya tetap tidak mengaku! dan secara logiknya saya tahu mereka telefon untuk bercakap dengan saya sebenarnya. Dan secara teknikalnya juga Wan Roslina bukan nama saya, buat apa saya nak mengaku? Ye tak??

Ops! berbalik pada panggilan daripada mamat tadi. Dia tanya fasal kerja yang bukan bidang saya. Dengan kata lain, dia tanya fasal arkitek sedangkan saya dalam bidang M&E Engineering. Nasib baik dia bertanya dengan baik di mulai dengan panggilan yang harus dia panggil saya sama ada nama depan, nama tengah atau 4 huruf nama belakang saya. Panggilan singkat itu (tak sampai 3 minit rasanya) saya tamatkan dengan persoalan yang masih berlegar-legar di kepala saya kerana saya terlupa untuk tanya beliau... hhmmm agaknya dari mana dia dapat nombor telefon bimbit saya ya???

0 comments:

Back to Top