0

Jumpa orang jauh...

Salam semua

Hari ini Selangor cuti sempena sambutan hari keputeraan Sultan Selangor. Hari ini juga wan dan ahli rombongan mak tok ke Brunei sempena Pesta Buku Brunei yang berlangsung awal tahun hari itu, makan tengah hari bersama Ryn & keluarga di Manhattan Fish & Market KLCC. Ryn yang dalam rangka lawatan cuti-cuti di Malaysia sudah berada di Malaysia beberapa hari yang lalu. Tapi mereka langsung ke Utara tanah air sebelum kembali ke KL.

Oleh kerana Selangor cuti sedangkan KL dan Wilayah merupakan hari bekerja, jadi wan malas nak bawa kereta dan menyumbangkan lagi kadar kesesakan di ibukota. Jadi wan ambil keputusan ke KL dengan menaiki komuter dari Subang, transit di KL Sentral sebelum menaiki LRT ke KLCC. Pada awalnya wan nak ikut sahaja sirman yang nak ke pejabat, tapi disebabkan oleh masalah teknikal... hehehehe jadi terpaksalah naik public transport.

Janji dengan kaksu & kakyah akan jumpa di MFM pada jam 11 pagi. Kami - wan & aysha - keluar dari rumah jam 10 pagi. Kami tiba di KL Sentral lebih kurang jam 11 pagi tapi oleh kerana kami keluar rumah dengan perut yang tak berapa nak penuh, jadi kami singgah breakfast kat Mc Donald di KL Sentral dahulu.

Ketika sedang menjamu selera, wan mendapat kiriman sms daripada PA Ryn *jeling2 kat JiD* hehehehe menanyakan berapa ramai ahli kami... oh rupanya JiD nak buat tempahan tempat. Selesai bersms dengan JiD, menghabiskan sisa makanan, kami langsung ke KLCC menaiki LRT.

Wan tiba di KLCC lebh kurang jam 11.30 pagi. Terus sahaja wan cari MFM walaupun reservation yang telah JiD buat adalah untuk jam 12.30 tengah hari. Memandangkan hari ini adalah hari Jumaat dan cuti umum bagi Selangor, jadi kadar pengunjung ke KLCC dijangka agak ramai jadi wan ambil keputusan tunggu sahaja mereka di situ. Oleh kerana tempat kami masih lagi belum disusunatur, jadi wan tunggu sahaja. Lagipun malas nak jalan-jalan nanti ada aje benda yang nak dibeli.

Lebih kurang jam 12.30 wan sudah nampak kelibat tuan haji (suami Ryn) bersama Humaydi anak teruna Ryn. Tapi ingat-ingat lupa akan raut wajahnya jadi wan hanya diamkan sahaja. Lagipun rasanya tuan haji lebih tinggi orangnya, tapi kami - wan, kaknOOr & kaknOtie (yang tiba terlebih dahulu) - tidak ambil kira bahawa Humaydi mungkin sudah semakin tinggi daripada hari terakhir kami melihatnya!! hahahaha

Ahli rombongan yang lain mulai tiba sorang demi seorang, begitu juga dengan orang jauh yang akan kami jumpa. Alangkah seronoknya kalau kakmOn juga ada sama. Pasti suasana akan bertambah meriah!. Sebagaimana biasa bila dah berjumpa, pelbagai cerita lah yang disembangkan... tapi kasihan kakyah yang terpaksa 'tawaf' KLCC beberapa kali mencari parking kosong tapi agak malang, harus tempuh kesesakkan yang agak teruk. Akhirnya dapat juga parking di bangunan getah yang letaknya berhadapan dengan Suria KLCC.

Menikmati hidangan makan tengah hari di MFM sambil bersembang, amat melekakan kami, hinggalah waktu berganjak ke jam 2.30 petang. Kami terpaksa minta diri walaupun dengan hati yang berat! Jadi kami berpisah di depan Restoran MFM dengan harapan dan impian moga suatu hari nanti kami pasti akan berkumpul lagi!!

Kemudian kami - kaksu, kakyah, kaknOOr, kaknOtie, nacha, nawwir & wan serta aysha - hala ke surau. Sementara anak-anak kakyah, Ali & Aisyah serta Aiffa anak saudara kaksu ke ?? mana ek?? lupa la... (tapi dengarnya tiket sold out!!)

Selesai di KLCC, kaknOtie minta diri. Wan, kaknOOr & nacha hala ke Masjid Jamek sedangkan kaksu, kakyah dan nawwir dengarnya nak ke Kino. Ketika menunggu LRT ke Masjid Jamek terserempak dengan JiD, Ryn & Humayra (anak gadis Ryn) yang juga ingin kembali ke Hotel penginapannya di Noble Hotel. Kami jalan beriringan hinggalah ke hotel penginapan Ryn.

Kemudian, kami - wan, kaknOOr & nacha serta Aysha - singgah di Minerva kerana ada buku yang ingin kaknOOr beli. Selesai urusan di kedai buku, kami ke Sogo... lepak sekejap sambil menghilangkan dahaga. Hahahaha sambung lagi berborak. Ketika jam sudah menunjukkan ke pukul 5.45 wan harus minta diri kerana wan akan pulang bersama sirman & wan harus ambil sekali lagi LRT yang menuju ke Titiwangsa dan berjalan kaki ke pejabatnya di Jalan Pahang.

Wan dan Aysha tiba di sana ketika sirman sedang minum bersama budak-budak pejabatnya di Restoran Haslam. Menunggu kami yang seharian ini berjalan-berjalan & berjalan.

Begitulah akhirnya sehari hari ini... bertemu dan menikmati hidangan tengah hari bersama orang jauh, terasa betapa nikmatnya melebihi daripada hari-hari biasa....


0 comments:

Back to Top