0

Mainan Baru : Mesin Jahit Tepi

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah... semangat saya masih berkobar-kobar untuk terus memahirkan diri dengan kerja-kerja menjahit.  Sampaikan En. Roommate kata, bagaikan esok nak raya, bila dia tengok saya bersengkang mata demi menyiapkan baju... hahahaha (Alhamdulillah saya dapat En. Roommate yang sporting dan berbaik hati merelakan saja saya dengan minat saya ini)

Oleh kerana semangat tengah berkobar untuk menjahit, saya 'paksa' dia temankan saya cari kain kat Jakel.  Saya sering berbunyi di telinganya... alangkah bagusnya kalau saya ada mesin jahit tepi, jadi tidaklah saya kena tunggu hujung minggu untuk hantar kain-kain yang telah saya potong ke kedai untuk dijahit tepi... jadi semalam selepas habis kelas 'Blouse' dia bawa saya ke Karysma Store Shah Alam untuk belikan saya mesin jahit tepi...

Taraaaaa..... 


Semasa di kedai, Ahmad, pemilik Karysma Store (Shah Alam) telah menunjuk ajar saya bagaimana untuk mengendalikan mesin ini. Dan saya 'paksa' En. Roommate untuk belajar sekali.  Nanti senang kalau saya terlupa steps bagaimana untuk mengisi benang, kalau benang sangkut, sekurang-kurangnya saya ada 'tukang' repair... hahahaha

Semakin bersemangatlah saya... Mana tahu, raya nanti saya boleh ambil upah jahit tepikan? hikhikhik Nak ambil upah jahit baju, saya belum mahir lagi.

Sampai jumpa lagi...

Salam sayang,


0 comments:

Back to Top